kojs

kps

CenyRolnicze
20 października 2021, Środa.
Kursy walut wg NBP: USD USD - 3.9428 EUR EUR - 4.5841 GBP GBP - 5.4327 DKK DKK - 0.6161
Archiwum


20.10.2021 13:32 DRÓB, cena tuszki hurt: 5,30-6,00 zł/kg, średnia: 5,67 zł/kg (na podstawie informacji z 11 ubojni)

20.10.2021 SPRZEDAM 12 BYKÓW, mięsny, 800+ kg, wielkopolskie, turecki, 62-710, tel.: 782 540 383

20.10.2021 SPRZEDAM 7 KRÓW, 800+ kg, wielkopolskie, turecki, 62-710, tel.: 782 540 383

19.10.2021 MATIF: pszenica GRU21-273,75 (-0,09%), kukurydza LIS21-245,50 (+0,10%), rzepak LIS21-689,25 (+2,30%) [euro/t]

19.10.2021 SPRZEDAM 380 TON KUKURYDZY, transport firmowy, mazowieckie, węgrowski, 07-120, tel.: 513 516 204

18.10.2021 SPRZEDAM 30 TON KUKURYDZY, transport firmowy, mazowieckie, ostrowski, 07-320, tel.: 790 338 005

18.10.2021 SPRZEDAM 4 BYKI, hf, 650 kg, podlaskie, sokólski, 16-140, tel.: 510 641 861

18.10.2021 SPRZEDAM 15 BYKÓW, mięsny, 730 kg, kuj.-pom., toruński, 87-140, tel.: 508 131 008

15.10.2021 KUPIĘ 24 TONY SALETRY AMON., transport firmowy, warm.-maz., nidzicki, 13-111, tel.: 601 443 835

Dodaj komunikat

agrifirm

agrifirm

Ciągnik kołowy T150K to nie „Kirowiec” (Kirovets)

Hanna Krugiełka

W latach 70-tych ubiegłego wieku, kiedy to Ursusy serii 16 nie weszły do produkcji, popularność w naszym kraju zyskał pochodzący z krajów byłego ZSRR T150K. Co ciekawsze jego produkcja trwa do dzisiaj. Był on następcą T125, ale został zaprojektowany całkowicie od nowa. Jest on często błędnie nazywany „Kirowcem”. Wzór prawdziwego „Kirowca” pochodzi z roku 1962. Został on oznaczony jako K-700. Ich współczesna wersja to K-744R. Oba łamane ciągniki – T150K i „Kirowiec” wyglądają podobnie. Na „kobiece oko” różni je masa: T150K: 7 400 kg, a K-700A: 12 000 kg. Co jeszcze?

 

tk150

 

k

 

POCHODZENIE

 

T150K

Ciągniki T150K pochodzą z północno-wschodniej Ukrainy, z Charkowskiej Fabryki Ciągników.

K-700A

Produkcja ciągników K-700A i modeli pochodnych ma miejsce w Fabryce Kirowa w Petersburgu (Rosja).

 

Historia Fabryki Kirowa ma już ponad dwa wieki tradycji. Rozpoczyna ją produkcja żeliwa w Petersburskiej Fabryce Traktorów w roku 1801. Od roku 1868 przedsiębiorstwo metalurgiczne zostaje przekształcone w wieloprofilowy kompleks budowy maszyn, produkujący szeroki asortyment przemysłowy. Kierownikiem restrukturyzacji był rosyjski inżynier - przedsiębiorca N.I. Putiłow.

 

Rosyjska fabryka stała się pierwszym producentem ciągników rolniczych w tym kraju. Na licencji firmy Ford od 1924 roku rozpoczęła produkcję ciągników Fordson-Putiłowiec.

 

Druga wojna światowa spowodowała ewakuację fabryki do Czelabińska. Tam weszła w skład Tankogradu, który był największym producentem czołgów i pojazdów opancerzonych oraz amunicji.

 

Po wojnie, w 1962 r. powstał największy model ciągnika rolniczego K-700 - „Kirowca”.

 

T150K

 Fot. T150A

 

K700

Fot. K-700A

 

PRZEZNACZENIE

 

Ciągnik kołowy T150K jest przeznaczony do wykonywania różnych prac w rolnictwie i transporcie. Jest on przystosowany do współpracy z maszynami i narzędziami przeznaczonymi do ciągników klasy 3 T, z narzędziami o podwyższonych prędkościach pracy, jak również przyczepami. (Według Katalogu „Agromy”)

 

Ciągnik kołowy K-700A - „Kirowiec” jest przeznaczony do współpracy z maszynami i narzędziami rolniczymi o dużej szerokości roboczej. Ciągnik może być wykorzystywany również w transporcie oraz do prac ziemnych i melioracyjnych. (Według Katalogu „Agromy”)

 

BUDOWA I DANE TECHNICZNE

 

Ciągnik kołowy T150K jest wyposażony w czterosuwowy, wysokoprężny silnik SMD-62 chłodzony wodą. Moc minimalna silnika głównego 123kW (165 KM) przy obrotach wału korbowego 2100 obr/min, pojemność skokowa 9,15l, liczba cylindrów 6 z widlastym rozmieszczeniem o kącie rozwarcia 90º, jednostkowe zużycie paliwa 255 g/kWh (185 g/Kmh).

 

Oczyszczanie paliwa podwójne: zgrubne w filtrze z odstojnikiem, dokładnie w filtrze dwustopniowym. Filtr oleju – odśrodkowy. Silnik jest uruchamiany z kabiny traktorzysty za pomocą silnika rozruchowego. Nominalna moc silnika rozruchowego 9,9 kW (13,5 kM), liczba obrotów wału korbowego przy mocy nominalnej 4000 obr/min. Sprzęgło główne ciągnika – cierne, suche, dwutarczowe z tłumikiem drgań skrętnych. Ciągnik jest wyposażony w mechaniczną skrzynię biegów, hydrauliczne sprzęgło dociskowe oraz reduktor, co w połączeniu ze skrzynią rozdzielczą daje możliwość uzyskania 8 prędkości do przodu i 4 do tyłu oraz 8 prędkości zredukowanych niezbędnych do współpracy z przyczepianymi kombajnami i maszynami rolniczymi. Koła ciągnika są wyposażone w niskociśnieniowe opony o jednakowych rozmiarach, zaś przestawianie kół umożliwia uzyskanie różnego ich rozstawu. Kabina ciągnika jest hermetyczna, ma termodźwiękową izolację; jest wyposażona w urządzenie wentylacyjne z podgrzewaczem i nawiewem przedniej szyby.

Wymiary: długość 580 cm,szerokość 222 cm, wysokość 283 cm. Masa 7 400 kg. (Dane według Katalogu „Agromy”)

 

T150Ka

 

Fot. T150K

 

Ciągnik kołowy K-700A - „Kirowiec” jest wyposażony w wysokoprężny 8-cylindrowy silnik JAMZ-238NB chłodzony wodą. Nominalna moc silnika przy 1700 obr/min wynosi 161,5 kW(220 kM), a jednostkowe zużycie paliwa 245 g/kWh (180 g/KMh). Przegubowa rama zapewnia dobre manewrowanie ciągnikiem i niezawodną przyczepność do gruntu. Szeroki zakres prędkości 2,9 do 31,7 km/h i duża liczba przełożeń (16 prędkości do przodu i 8 do tyłu) umożliwia optymalne wykorzystanie ciągnika przy różnych pracach w rolnictwie. Elektryczne uruchamianie silnika, hydrauliczne sterowanie ciągnikiem, wygodna kabina wyposażona w urządzenie wentylacyjne i ogrzewcze, stwarzają dobre warunki pracy z ciągnikiem.

Wymiary: długość 740 cm, szerokość 288 cm, wysokość 356 cm. Masa 12 000 kg. (Dane według Katalogu „Agromy”)

 

K 700a

Fot. K-700A

 

KIROWIEC OBECNIE

„Kirowiec” to niewątpliwie niezwykły ciągnik, który z obszaru ZSSR trafił do Europy, Australii, Ameryki, na Kubę i do Kanady. K-700 stał się już weteranem i został zastąpiony przez całkowicie nowy ciągnik serii K-744R. Prace w jego fabryce cały czas starają się nadążyć za potrzebami zmian. Bywa, że w ciągu roku dochodzi do 300 modyfikacji w celu poprawy niezawodności, trwałości i jakości obsługi. „Kirowce” zajmują obecnie 65% rosyjskiego rynku ciągników o dużej mocy. W petersburskiej fabryce powstał nawet specjalny program umożliwiający przygotowanie klas do nauki konstrukcji i systemów traktorów z rodziny „Kirowców”. Podobno jej pracownicy godnie zarabiają, a sama fabryka jest wyposażona w nowoczesne linie produkcyjne, które są ciągle modernizowane.

 

744a

 

Fot. „Kirowiec”: K744R

 

Liczę na Państwa uśmiech przy spotkaniu z „Kirowcem”: K-700A.

 

 

Żródła:

 

  1. http://www.farmer.pl/technika-rolnicza/maszyny-rolnicze/kirowiec-mocny-ciagnik-w-niskiej-cenie-caly-artykul,66810.html
  2. http://www.konedata.net/Traktorit/belarusT150.htm
  3. Centrala Handlowa Sprzętu Rolniczego „Agroma”, Wydawnictwo Przemysłu Maszynowego WEMA, Warszawa 1979
Hanna Krugiełka
Autor: Hanna Krugiełka
Hanna Krugiełka - absolwentka Akademii Rolniczej w Poznaniu, kilkuletni pracownik jednostek państwowych związanych z rolnictwem. Entuzjastka rolnictwa ekologicznego, miłośniczka przyrody. Pasjonatka sztuki słowa i praktykująca ją w różnych dziedzinach..

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.   Wszystkie artykuły autora
Najnowsze artykuły autora:

Loading comments...

Copyright © CenyRolnicze 2021. All rights reserved | Polityka prywatności i plików cookies | Regulamin serwisu