Fundacja Agrounia realizuje pakiet działań marketingowych związanych z promocją znaków „Polska smakuje” oraz „Produkt polski”. Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa za realizację tego zadania zapłaci ponad 72 tys. zł netto. W tym przypadku odstąpiono od procedury przetargowej.
Na początku października Fundacja Agrounia zawnioskowała o wsparcie na „realizację pakietu działań marketingowych związanych z promocją znaków „Polska smakuje” oraz „Produkt polski". Jako miejsce realizacji zamówienia wskazano „profile internetowe w mediach społecznościowych zarządzanych przez Fundację Agrounia w okresie 10 października - 30 listopada 2019 r". Odbiorców dla realizowanego zadania wskazano na koncie Fundacji na Facebook'u o zasięgu postów 4,6 mln użytkowników i aktywnością na poziomie 1,7 mln użytkowników. W umowie pojawiła się również emisja materiałów na kanale You Tube (40 tys. subskrypcji).
Szacunkowa kwota netto na realizację projektu to 72 397,72 zł (89 tys. zł brutto). Zasadność poniesionych wydatków oceniono pozytywnie „z uwagi na możliwość promocji produktów regionalnych, tradycyjnych i ekologicznych oraz promowanie hasła Polska smakuje".
W uwagach KOWR podano jeszcze objaśnienie, gdzie czytamy, iż w ramach projektu, zleconego przez Biuro Dyrektora Generalnego KOWR, zostanie zrealizowany pakiet świadczeń marketingowych polegający na:
Produkcji i emisji 3 filmów na temat polskiej żywności o charakterze edukacyjno-informacyjnym z lokowaniem znaku „Produkt polski" oraz znaku „Polska smakuje".
- Produkcji i emisji spotu reklamowego promującego polską markę żywności oraz znak „Produkt polski" i „Polska smakuje".
- Publikacji 5 artykułów na temat kampanii „Polska smakuje" oraz znaku „Produkt polski".
- Ulokowaniu w mediach społecznościowych Fundacji Agrounia materiałów związanych z kampanią „Produkt polski".
- Przeprowadzeniu w Warszawie, podczas akcji promującej polską żywność, promocji znaku „Produkt polski".
- Publikacji 10 postów promujących znak „Produkt polski" na koncie Fundacji na portalu Facebook.
- Proszę o wyrażenie zgody na odstąpienie od stosowania par. 5 w zw. Z par. 9 „Regulaminu udzielania zamówień publicznych na podstawie art. 4 oraz Art. 138o Ustawy-Prawo Zamówień Publicznych", z uwagi na wyłącznie jednego organizatora świadczeń realizowanych w ramach przedmiotowej współpracy – czytamy również w dokumentach KOWR-u, co sugeruje, że Agrounia posiada w tym zadaniu niejako wyłączność na jego realizację.
https://www.cenyrolnicze.pl/wiadomosci/wiesci-rolnicze/pozostale-wiesci-rolnicze/17468-kowr-zaplaci-agrounii-ponad-70-tys-zl-za-realizacje-promocji-znakow-polska-smakuje-oraz-produkt-polski#sigProIdbdd6b7140d