kps

kojs

CenyRolnicze
26 kwietnia 2024, Piątek.
Kursy walut wg NBP: USD USD - 4.0245 EUR EUR - 4.3225 GBP GBP - 5.0414 DKK DKK - 0.5796
Archiwum


26.04.2024 14:34 DRÓB, cena tuszki hurt: 7,70-8,70 zł/kg, średnia: 8,19 zł/kg (na podstawie informacji z 11 ubojni)

25.04.2024 MATIF: pszenica MAJ24: 208,75 (+0,12%), kukurydza CZE24: 207,50 (-1,43%), rzepak MAJ24: 442,00 (+0,06%)

25.04.2024 SPRZEDAM 40 T RZEPAKU, trans. firmowy, śląskie, zawierciański, 42-436, tel.: 513 159 150

23.04.2024 SPRZEDAM 2 BYKI, mieszaniec, 700 kg, mazowieckie, siedlecki, 08-113, tel.: 660 688 750

Sprzedam Warchlaka krajowego 1000szt, waga 30kg, zaszczepione,Transport+kredytownie. Tel 500 072 455, 504 177 184

21.04.2024 SPRZEDAM 90 T PSZENICY PASZ., trans. firmowy, warmińsko-mazurskie, gołdapski, 19-520, tel.: 692 978 880

21.04.2024 SPRZEDAM 90 T ŻYTA KONS., trans. firmowy, opolskie, oleski, 46-325, tel.: 660 470 946

21.04.2024 SPRZEDAM 2 BYKI, mieszaniec, 500 kg, małopolskie, nowotarski, 34-745, tel.: 600 856 595

21.04.2024 SPRZEDAM 7 BYKÓW, mieszaniec, 750 kg, wielkopolskie, leszczyński, 64-140, tel.: 601 741 432

Dodaj komunikat

agrifirm

kowalczyk

Co trzecia tona ukraińskiego zboża była transportowana przez Polskę

Redakcja
eksport, zboże, Ukraina

W okresie marzec-sierpień drogą lądową wywieziono z Ukrainy około 5 mln ton zboża. Na polskie przejścia graniczne trafiło 35% wszystkich ładunków zboża. 

 

Powyższe dane podał dyrektor ds. handlu i logistyki Ukrzaliznytsia Tymofiy Murakhovskyi podczas Agro&Food Security Forum, które odbyło się w Warszawie pod auspicjami „Stowarzyszenia Producentów i Konsumentów Fasoli Ukrainy” oraz agencji „UkrAgroConsult”. - Po rozpoczęciu rosyjskiej agresji militarnej łączny wolumen przewozów wszystkich rodzajów ładunków przez Ukrzaliznytsia spadł czterokrotnie. Wcześniej produkty zbożowe eksportowano głównie przez porty czarnomorskie, a przejścia lądowe rzadko wykorzystywano jako punkty przeładunku towarów do UE – mówi Tymofij Murachowski.

 

Według niego, wraz z początkiem wojny wszystko się zmieniło, bo porty zostały zablokowane, a cały ładunek trafił na przejścia lądowe. - Widzieliśmy, że rynek europejski nie był gotowy na przyjęcie wolumenu, który zaczął napływać z Ukrainy. Gdy porty wznowiły działalność, większość naszych spedytorów ponownie skupiła się na nich na korzystniejszym transporcie morskim – zauważa Timofii Murakhovsky, który dodał, że pomimo funkcjonowania portów czarnomorskich, przepływy do portów polskich (Gdańsk i Gdynia) zostaną utrzymane. Aby usprawnić przepływy eksportowe, Ukrzaliznytsia pracuje nad odbudową tamtejszej infrastruktury.

 

- Jest pewien problem z infrastrukturą, ale my, podobnie jak nasi polscy partnerzy, dokładamy wielu starań, aby go rozwiązać. Można powiedzieć, że kolejka, która w pierwszych miesiącach wojny trwała 90 dni, teraz znacznie się zmniejszyła. Pozostaje jednak problem z czynnikami regulacyjnymi dotyczącymi przyjmowania ładunków na granicach. Aby go rozwiązać, musimy stworzyć wspólny punkt odbioru, który pozwoli przyspieszyć odbiór pociągów na przejściach granicznych – mówi Tymofij Murachowski.

 

 

Źródło: UkrAgroConsult

Loading comments...
Wiadomość z kategorii:

Obserwuj nas w Google News 

i czytaj materiały szybciej niż inni

Google Icons 16 512

Dołącz teraz

POLECAMY


Copyright © CenyRolnicze 2021. All rights reserved | Polityka prywatności i plików cookies | Regulamin serwisu