W pierwszej połowie 2018 roku Ukraina wyeksportowała produkty owocowe o wartości 100 $ mln, czyli o 59% więcej niż w analogicznym okresie 2017 roku. Największym odbiorcą ukraińskich owoców jest Polska, która w ciągu pierwszego półrocza wydala na ten cel 11,2 mln USD.
W strukturze eksportu dominują orzechy (64 mln USD), mrożone jagody (23 mln USD), jabłka i gruszki (8 mln USD). W szczególności, w porównaniu do ubiegłego roku, wzrósł eksport orzechami - z 12 do 19 tysięcy ton, jabłek i gruszek - z 6 do 24 tysięcy ton, podczas gdy za granicą zamówienia mrożonych jagód nieznacznie spadły - z 17 do 14 tys. ton.
Głównymi odbiorcami produktów ukraińskich ogrodnictwie stała się Unia Europejska, stanowiąc ponad 60% eksportu. Przez sześć miesięcy w 2018 roku największym odbiorcą owoców z Ukrainy była Polska (11,2 mln USD), następnie Francja (9.9 mln USD), Turcja (9,3 mln USD) i Białoruś (8,0 mln USD).
Wyłączając egzotyczne owoce (szczególnie cytrusy i banany), które stanowią znaczną część ukraińskiego importu owoców i jagód, za 6 miesięcy 2018 r. nadwyżka handlu zagranicznego pozostałymi owocami wyniosła 55 milionów dolarów.
Ukraińskie jabłka sprzedawane są w większości na Białoruś (46% wartości dostaw), Mołdawii (21%) i Szwecji (10%). Średnia cena eksportowa ukraińskich jabłek w tym roku wynosi 340 $/t, chociaż zróżnicowanie jest bardzo duże – do Białorusi sprzedaje się jabłka za około 300 $/t), a do Szwecji za ponad 900 USD/t). Średnia cena eksportowa ukraińskiego orzecha wynosi 3400 USD/ t, a mrożonych jagód ok. 1590 USD/tonę.