Dodaj ogłoszenie

CenyRolnicze
NOTOWANIA
22 kwietnia 2021, Czwartek.
Kursy walut: USD USD - 3.7885 EUR EUR - 4.5562 GBP GBP - 5.2655 DKK DKK - 0.6127
Archiwum
22.04.2021 MATIF: pszenica MAJ21 - 238,50 (+ 3,02%), kukurydza CZE21 - 233,75 (+ 2,07%), rzepak MAJ21 - 595,25 (+ 5,96%) [euro/tona] +++ +++ +++ 21.04.2021 13:05 DRÓB, cena tuszki w hurcie: 6,10 - 6,90 zł/kg, średnia: 6,39 zł/kg (na podstawie informacji z 12 ubojni) +++ +++ +++

Flaga na mięsie przyniosła efekty. Patriotyzm gospodarczy pomoże przetrwać rolnikom

Redakcja

Z zebranych informacji przez organizacje rolnicze wynika, że sprzedaż produktów mięsnych znakowanych flagą polską przynosi zauważalne wyniki. - Niepokoi nas jednak fakt, że nie wszystkie firmy przestawiły się na znakowanie produktów zgodnie z obowiązującymi przepisami, ograniczając pozytywny wpływ sprzedaży żywności na gospodarkę. Apelujemy do producentów, aby nie zaniedbywali obowiązku znakowania produktów krajem pochodzenia – czytamy w piśmie siedmiu organizacji rolniczych skierowanym do przetwórców żywności i konsumentów.

 

Z początkiem 2017 roku weszły w życie przepisy dotyczące dobrowolnego znakowania środków spożywczych informacją „Produkt Polski”. Celem znakowania jest wyróżnienie produktów krajowych wytworzonych z polskich surowców, umożliwiające konsumentom odnalezienie ich na półkach sklepowych. Od 30 września 2020 wszedł w życie obowiązek znakowania mięsa sprzedawanego na wagę z grafiką kraju pochodzenia produktu. Z zebranych informacji przez organizacje rolnicze wynika, że sprzedaż produktów krajowych znakowanych flagą polską przynosi zauważalne wyniki.

 

- Niepokoi nas jednak fakt, że nie wszystkie firmy przestawiły się na znakowanie produktów zgodnie z obowiązującymi przepisami, ograniczając pozytywny wpływ sprzedaży żywności na gospodarkę. Apelujemy do producentów, aby nie zaniedbywali obowiązku znakowania produktów krajem pochodzenia. Apel kierujemy również do konsumentów, aby w większym stopniu zawracali uwagę na kraj pochodzenia produktu podczas zakupów – apelują organizacje rolnicze do konsumentów i przetwórców żywności

 

Aby sprzedaż żywności, w trudnym okresie pandemii, korzystnie wpływała na gospodarkę naszego kraju, niezbędna jest konsumpcja produktów wytworzonych lokalnie. Wówczas przychody i zyski trafiają do firm działających w Polsce. Wybierając produkty spożywcze wytworzone lokalnie, konsumenci ułatwiają sprzedaż produktów rolnych do sektora przetwórczego i detalicznego. Poprawia się tym samym płynność finansowa we wszystkich łańcuchach dostaw. To konsumenci przyczyniają się do utrzymania miejsc pracy i stabilizacji krajowej gospodarki.

 

W krajach Unii Europejskiej w okresie pandemii Covid-19, kiedy wiele znalazło się kryzysie gospodarczym, coraz większe znaczenie ma pobudzanie gospodarki krajowej przez kupowanie produktów wytworzonych lokalnie. Podczas częściowych lockdown’ów, kiedy wiele branż i rynków zostaje zamkniętych, sprzedaż żywności nabiera szczególnego znaczenia. To sektor żywnościowy pozostaje często stabilizatorem gospodarki.

 

List sygnowany podpisami organizacji rolniczych z branż wołowiny, drobiu i trzody chlewnej został skierowany również do ministra rolnictwa i Głównego Inspektoratu Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych. 

 

Może zainteresuje Cię również:

Walka z mięsem nie ma sensu. Taka dieta towarzyszy

Rzekoma szkodliwość produktów pochodzenia zwierzęcego, w tym

Jak hodowcy oceniają Fundusz Promocji Mięsa Wieprz

W 2020 r. zarząd Funduszu Promocji Mięsa Wieprzowego wydał 1

Nie zapewnimy bezpieczeństwa żywnościowego jeżeli

- Komisja Europejska rozpoczęła bardzo niebezpieczną dyskusj