kojs

skiba

CenyRolnicze
17 maja 2024, Piątek.
Kursy walut wg NBP: USD USD - 3.9363 EUR EUR - 4.2685 GBP GBP - 4.9790 DKK DKK - 0.5721
Archiwum


17.05.2024 13:44 DRÓB, cena tuszki hurt: 8,10-9,00 zł/kg, średnia: 8,43 zł/kg (na podstawie informacji z 11 ubojni)

17.05.2024 MATIF: pszenica WRZ24: 246,75 (-0,70%), kukurydza CZE24: 213,50 (0,00%), rzepak SIE24: 478,75 (+1,11%)

14.05.2024 SPRZEDAM 20 TUCZNIKÓW, 120 kg, 60%, podkarpackie, ropczycko-sędziszowski, 39-120, tel.: 608 872 475

14.05.2024 SPRZEDAM 10 T PSZENICY PASZ., trans. rolnika, wielkopolskie, koniński, 62-510, tel.: 660 834 421

Dodaj komunikat

kowalczyk

agrifirm

Ukraińcy wyliczyli, że blokada granicy zachodniej przyniesie straty w wysokości 1,5 mld USD

Redakcja
blokada granicy z Ukrainą, protest
Witold Tumanowicz (Portal X)

Narodowy Bank Ukrainy prognozuje, że zmniejszenie wolumenu handlu zagranicznego Ukrainy, wynikające z ograniczeń w ruchu towarowym przez zachodnie granice w listopadzie i grudniu, może wynieść 1,5 miliarda dolarów. - Warto zauważyć, że określona redukcja osiągnęła 860 mln dolarów w listopadzie, przy przewidywanej dodatkowej obniżce o 620 mln dolarów w grudniu - podaje RBC-Ukraine.

 

- Według szacunków NBU, zablokowanie określonych lądowych przejść granicznych wzdłuż zachodnich granic Ukrainy spowodowało w listopadzie straty w eksporcie na poziomie 160 mln dolarów, przy ograniczeniu importu o 700 mln dolarów. Jeszcze większy wpływ na import przypisuje się jego większej zależności od transportu drogowego w porównaniu z eksportem – wyjaśnili eksperci cytowani przez portal APK Inform.

 

NBU zauważył także, że według Państwowej Służby Celnej Ukrainy udział transportu drogowego w wartości eksportu w 2023 roku wyniósł około 35%, natomiast w przypadku importu miał on większy udział i wyniósł 70%. - W listopadzie straty w imporcie zostały częściowo zrekompensowane wzrostem dostaw alternatywnymi trasami, w szczególności koleją. Podobnie straty w eksporcie zostały zrekompensowane większymi dostawami nowym korytarzem morskim, których wolumen był niemal zbliżony do szczytowych wartości przewozów „korytarzem zbożowym - stwierdziło NBU.

 

- Reorientacja dostaw paliw z importu na transport kolejowy, utrzymujący się wzrost przeładunków zarówno ładunków eksportowych, jak i importowych nowym korytarzem morskim oraz częściowe złagodzenie blokady w drugiej połowie grudnia pozwalają zrewidować prognozy na przyszłość straty. Obecnie szacunki sugerują redukcję do 120 mln dolarów miesięcznie w przypadku eksportu i 500 mln dolarów w przypadku importu – podsumowuje NBU.

 

 

 

Loading comments...
Wiadomość z kategorii:

Obserwuj nas w Google News 

i czytaj materiały szybciej niż inni

Google Icons 16 512

Dołącz teraz

POLECAMY


Copyright © CenyRolnicze 2021. All rights reserved | Polityka prywatności i plików cookies | Regulamin serwisu