Tyson Foods zakupił 40% udziałów brazylijskiej Grupy Vibra, która specjalizuje się w produkcji i eksporcie produktów drobiowych.
Całe przedsięwzięcie ma przyczynić się do modyfikacji dotychczasowego modelu biznesowego przedsiębiorstwa i rozwoju działalności poza Stany Zjednoczone. Zdaniem inwestorów, partnerstwo z Grupą Vibra pomoże zaspokoić popyt w Brazylii, a działalność eksportowa nie będzie już w tak dużym stopniu uzależniona od wysyłek z USA. Jak informuje KIPDiP, rozszerzenie łańcucha dostaw o brazylijskie aktywa zwiększy globalny zasięg Amerykanów w Azji, w Europie i na Bliskim Wschodzie. Według szacunków Tyson Foods w ciągu najbliższych pięciu lat blisko 98 proc. wzrostu spożycia białka nastąpi poza USA.
Tyson Foods dąży do zintensyfikowania swojej działalności za granicą. Jesienią 2018 roku firma zakończyła przejęcie Keystone Foods, która obejmuje działalność w Chinach, Korei Południowej, Malezji, Tajlandii i Australii. Keyston Foods został kupiony od innego brazylijskiego producenta Marfrig Global Foods, tworząc platformę produkcyjną w Azji. Amerykanie budują silną pozycję również w przestrzeni tajlandzkiej i europejskiej. Tyson Foods przejął aktywa drobiarskie brazylijskiego BRF w Tajlandii i w Europie. Przejęcie operacji BRF obejmuje cztery zakłady przetwórstwa drobiu w Tajlandii nastawione na sprzedaż w Azji, jak i pozostałe rynki eksportowe. W Europie transakcje miały objąć jeden zakład przetwórstwa w Holandii, a drugi w Wielkiej Brytanii. Oba z nich specjalizują się w dostawach produktów drobiowych na rynek detaliczny i do gastronomii.
Źródło: KIPDiP