kojs

kps

CenyRolnicze
21 lutego 2024, Środa.
Kursy walut wg NBP: USD USD - 3.9966 EUR EUR - 4.3163 GBP GBP - 5.0406 DKK DKK - 0.5790
Archiwum


21.02.2024 14:39 DRÓB, cena tuszki hurt: 7,40-8,50 zł/kg, średnia: 7,75 zł/kg (na podstawie informacji z 10 ubojni)

20.02.2024 MATIF: pszenica MAR24: 204,50 (+2,12%), kukurydza MAR24: 174,50 (+2,05%), rzepak MAJ24: 426,25 (-0,12%)

19.02.2024 SPRZEDAM 120 TUCZNIKÓW, 130 kg, 58%, łódzkie, tomaszowski, 97-226, tel.: 726 798 458

19.02.2024 SPRZEDAM 36 JAŁÓWEK, mięsny, 600 kg, wielkopolskie, wolsztyński, 64-212, tel.: 533 184 906

18.02.2024 SPRZEDAM 6 BYKÓW, hf, 650 kg, pomorskie, sztumski, 82-410, tel.: 664 753 011

Dodaj komunikat

kowalczyk

kowalczyk

Port zbożowy w Gdyni wydzierżawiony na 30 lat? „Sprzedajecie Polskę za półdarmo”

Redakcja
Michał Kołodziejczak, port zbożowy, Gdynia

- Ludzie z PiS chcieli dokonać sabotażu i podłożyć bombę z opóźnionym zapłonem pod rząd formowany przez Donalda Tuska. Wskazali firmę, która ma wydzierżawić port zbożowy w Gdyni na 30 lat! Oni chcieli oddać na całe jedno pokolenie strategiczną inwestycje infrastruktury krytycznej, mającą wpływ na bezpieczeństwo Polski – grzmi poseł Koalicji Obywatelskiej, Michał Kołodziejczak.

 

Nie ma mowy o możliwości eksportu polskiego czy ukraińskiego zboża bez wpływu na terminal zbożowy. Terminal zbożowy był w ostatnich latach remontowany, a jego właścicielem jest Skarb Państwa. Nasze okno na świat ma zostać przekazane światowemu gigantowi, który odpowiada grubo za ponad połowę eksportu zbóż z Polski. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie to, że tego sabotażu dokonać chcieli ci, którzy na ustach malują sobie patriotyzm gospodarczy i wytykają innym sprzedaż majątku narodowego. Czekam na oficjalne stanowisko rządu wskazujące na zerwanie przetargu – pisze Kołodziejczak w mediach społecznościowych

 

Dlaczego godzicie się na wydzierżawienie terminala zbożowego na 30 lat, który teraz remontujecie? Przecież bez niego nie będzie możliwy tranzyt zboża z Ukrainy – grzmiał z mównicy sejmowej były lider Agro Unii. – Pani minister, ile kosztował remont terminala zbożowego, który teraz właśnie skarb państwa wydzierżawia? Ja wam teraz powiem, bo wy pewnie nie wiecie, nabrzeże zostało poszerzone o 6 metrów i pogłębione o 15 metrów, żeby mogły tam wpływać masowce – przypomniał w Sejmie Kołodziejczak. – Głównym argumentem w przetargu była cena. Ja się pytam kto u was za to wziął łapówkę, bo cena była na pewno mała? Sprzedajecie Polskę za półdarmo – wypalił na koniec poseł KO.

 

- Dzięki prywatnym firmom (także zagranicznym) polscy rolnicy uniknęli katastrofy. Eksport rekordowych 7 mln ton zbóż przez porty za okres styczeń/październik to przede wszystkim ich zasługa. Kto według Pana lepiej sobie z tym poradzi? – pytał w mediach społecznościowych Mirosław Marciniak, analityk z Info Grain. - Nie tylko cena była kluczowa. Jednym z kryteriów było także zadeklarowanie minimalnych rocznych przeładunków. Poza tym, mówimy o firmach prywatnych, a w ich interesie jest maksymalne wykorzystanie terminala – podkreśla analityk rynki zbóż. Marciniak dodaje, że liczba przeładunków z pewnością będzie spora, bowiem ten terminal przyjmuje także śrutę sojową, „a jej trochę do Polski wpływa”.

 

Loading comments...
Wiadomość z kategorii:

Obserwuj nas w Google News 

i czytaj materiały szybciej niż inni

Google Icons 16 512

Dołącz teraz

POLECAMY


Copyright © CenyRolnicze 2021. All rights reserved | Polityka prywatności i plików cookies | Regulamin serwisu