Wieprzowina z USA cieszyła się dużym zainteresowaniem na rynku światowym w pierwszej połowie tego roku. Eksport wieprzowiny w USA ponownie przyspieszył w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. Znacznie więcej wieprzowiny sprzedawano w szczególności do Meksyku, ale tez na rynki, na których sporo sprzedają unijni dostawcy wieprzowiny.
Eksporterzy wieprzowiny w USA sprzedali znacznie więcej towarów na rynku światowym w pierwszej połowie 2023 roku w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Według Amerykańskiej Organizacji Eksportu Mięsa (USMEF) sprzedaż mięsa wieprzowego wraz z produktami ubocznymi w biznesie zagranicznym wzrosła o 181,2 tys. ton, czyli 14,1% w porównaniu do stycznia do czerwca 2022 r. Przyniosło to eksporterom 4,05 mld USD lub 3,70 mld EUR, co oznacza wzrost o 11,8%. Dyrektor zarządzający USMEF, Dan Halstrom, spodziewa się dalszego wzrostu w drugiej połowie roku.
Sprzedaż wieprzowiny do głównego klienta Meksyku wzrosła o 13,6% w porównaniu z pierwszą połową 2022 r. do prawie 533 tys. ton i oczekuje się, że niebawem osiągnie nowy rekord. Pod względem wartości sprzedanego towaru, Meksyk również znalazł się na szczycie listy najważniejszych klientów, ze wzrostem o 21,3% do równowartości 977 mln euro.
Biznes z Chinami również szedł bardzo dobrze. Przewieziona tam ilość mięsa wieprzowego wzrosła o prawie jedną czwartą do 275,4 tys. ton. Ponadto około 10% więcej wieprzowiny sprzedano do Kanady i Korei Południowej. Sprzedaż do krajów ASEAN wzrosła o ponad połowę do 35 900 t, w Australii nastąpił wzrost o dobre 70% do 33 200 t. Tam – a także w Chinach – Amerykanie odebrali udziały w rynku unijnym dostawcom wieprzowiny.
Źródło: ISN