Dodaj ogłoszenie

CenyRolnicze
NOTOWANIA
05 marca 2021, Piątek.
Kursy walut: USD USD - 3.8393 EUR EUR - 4.5793 GBP GBP - 5.3056 DKK DKK - 0.6158
Archiwum
05.03.2021 MATIF: pszenica MAR21 - 231,50 (- 2,01%), kukurydza MAR21 - 219,25 (+ 1,04%), rzepak MAJ21 - 518,50 (+ 0,68%) [euro/tona] +++ +++ +++ 05.03.2021 13:17 DRÓB, cena tuszki w hurcie: 5,60 - 6,40 zł/kg, średnia: 5,79 zł/kg (na podstawie informacji z 14 ubojni) +++ +++ +++ +++

Wieprzowina porównana do… tytoniu. Zieloni chcą zakazu reklamowania mięsa

Redakcja

Greenpeace przedstawia zleconą przez siebie opinię prawną i wzywa do całkowitego zakazu reklamy mięsa. - To, czego domagają się „zieloni”, jest po prostu populistyczne, szkodzi krajowej produkcji wieprzowiny i negatywnie wpływa na dobrostan zwierząt – komentuje niemieckie stowarzyszenie hodowców świń ISN. 

 

W czasie posiedzenia Rady Federalnej, która miała miejsce w ubiegły piątek, Greenpeace opublikował treść opinii prawnej, sporządzonej na zlecenie organizacji, w sprawie zakazu reklamy mięsa. - Autor raportu  dochodzi do wniosku, że możliwy byłby zakaz reklamy analogiczny do tytoniu. I na tej podstawie Greenpeace wzywa do zakazu reklamy mięsa - czytamy w komunikacie ISN.

 

- Konsumenci stale mają kontakt z reklamami mięsa, które przyciągają niską ceną, ale nie pokazują realnych kosztów jego spożycia - skrytykowała Stephanie Töwe, odpowiedzialna za rolnictwo w organizacji ekologicznej. - Te reklamy mają jedynie na celu sprzedaż coraz większej ilości mięsa. Zakaz reklamy mógłby pomóc w ograniczeniu spożycia mięsa, a tym samym nie napędzać dalej kryzysu klimatycznego, chronić gatunki i ograniczać choroby cywilizacyjne – uważa Greenpeace.

 

Członek CSU Bundestagu, Max Straubinger, krytycznie zareagowałna postulat organizacji ekologicznej. Oskarżył Greenpeace o wykorzystanie wątpliwego raportu do wywołania nastroju przeciwko mięsu z powodów ideologicznych. - Każdy, kto domaga się takiego zakazu reklamy, atakuje podstawy naszej społecznej gospodarki rynkowej - powiedział Straubinger. - To niedopuszczalna ingerencja w wolność przedsiębiorczości. Należy zezwolić na reklamowanie wszystkich produktów legalnie wprowadzonych na rynek, w tym mięsa, a także informacji o cenach. Zakaz reklamy mięsa byłby zabójczy dla hodowców świń – uważa polityk.

 

- Z powodów ideologicznych Greenpeace zdecydował się na dietę wegańską. Jedynym celem tego raportu jest zmiana zachowań konsumenckich obywateli - wskazał polityk CSU i podkreślał, że nigdy wcześniej nie było żywności tak wysokiej jakości jak teraz.

 

- To, co robi Greenpeace w tym przypadku jest po prostu populistyczne - komentuje dyrektor zarządzający ISN, Torsten Staack. - Wszyscy zgadzamy się, że w reklamie nie ma miejsca na śmieciowe ceny mięsa. Jednak kampanie reklamowe są również narzędziami gospodarki rynkowej z umiarkowanymi deklaracjami cenowymi dla wszystkich produktów. Ponadto należy również zapytać Greenpeace, co próbują osiągnąć? Czy to nie jest zapobieganie wzrostowi dobrostanu zwierząt i próba przenoszenia produkcji z Niemiec do innych krajów? Właśnie taki cel zostanie osiągnięty, jeśli zakaże się reklamy produktów regionalnych i dobrostanu zwierząt. (…) W obecnej sytuacji na rynku trzody chlewnej potrzebujemy reklamy mięsa – czytamy w komentarzu ISN.

 

Może zainteresuje Cię również:

Dodatkowy certyfikat dla hodowców bydła mlecznego?

Polska Izba Mleka podjęła inicjatywę wprowadzenia systemowyc

W Brukseli toczy się dyskusja o ograniczeniu trans

Austriacka eurposłanka ÖVP, Simone Schmiedtbauer, promuje w

Parlament Europejski podzielony ws. promowania eko

Wielu europosłów krytykuje promocję sprzedaży produktów roln