zm skiba

kojs

CenyRolnicze
06 grudnia 2022, Wtorek.
Kursy walut wg NBP: USD USD - 4.4787 EUR EUR - 4.6995 GBP GBP - 5.4534 DKK DKK - 0.6318
Archiwum


05.12.2022 13:31 DRÓB, cena tuszki hurt: 7,50-8,60 zł/kg, średnia: 7,93 zł/kg (na podstawie informacji z 12 ubojni)

05.12.2022 MATIF: pszenica GRU22: 313,25 (-2,26%), kukurydza MAR23: 291,75 (-0,93%), rzepak LUT23: 567,75 (+0,18%)

05.11.2022 SPRZEDAM 300 T RZEPAKU, transport firmowy, pomorskie, słupski, 76-231, tel.: 607 157 735

05.12.2022 SPRZEDAM 1 BYKA, mieszaniec, 800 kg, wielkopolskie, nowotomyski, 64-310, tel.: 697 461 299

05.12.2022 SPRZEDAM 30 BYKÓW, mieszaniec, 700 kg, kujawsko-pomorskie, sępoleński, 89-400, tel.: 609 352 749

05.12.2022 SPRZEDAM 1 BYKA, mieszaniec, 500 kg, lubelskie, chełmski, 22-360, tel.: 782 978 804

04.12.2022 SPRZEDAM 25 BYKÓW, mięsny, 750 kg, wielkopolskie, kępiński, 63-645, tel.: 661 063 751

04.12.2022 SPRZEDAM 22 JAŁÓWKI, mieszaniec, 480 kg, lubuskie, strzelecko-drezdenecki, 66-542, tel.: 606 719 472

01.12.2022 SPRZEDAM 50 TUCZNIKÓW, 120 kg, 57%, kujawsko-pomorskie, brodnicki, 87-305, tel.: 691 505 034

01.12.2022 SPRZEDAM 400 TUCZNIKÓW, 110 kg, 56%, dolnośląskie, złotoryjski, 59-500, tel.: 502 479 710

30.11.2022 SPRZEDAM 38000 KURCZAKÓW BROJLERÓW, 2.4 kg, śląskie, żywiecki, 34-370, tel.: +421917541591

30.11.2022 SPRZEDAM 55 TUCZNIKÓW, 115 kg, 58%, wielkopolskie, pilski, 64-850, tel.: 604 918 776

Dodaj komunikat

kowalczyk

kowalczyk

Wieprzowina porównana do… tytoniu. Zieloni chcą zakazu reklamowania mięsa

Redakcja

Greenpeace przedstawia zleconą przez siebie opinię prawną i wzywa do całkowitego zakazu reklamy mięsa. - To, czego domagają się „zieloni”, jest po prostu populistyczne, szkodzi krajowej produkcji wieprzowiny i negatywnie wpływa na dobrostan zwierząt – komentuje niemieckie stowarzyszenie hodowców świń ISN. 

 

W czasie posiedzenia Rady Federalnej, która miała miejsce w ubiegły piątek, Greenpeace opublikował treść opinii prawnej, sporządzonej na zlecenie organizacji, w sprawie zakazu reklamy mięsa. - Autor raportu  dochodzi do wniosku, że możliwy byłby zakaz reklamy analogiczny do tytoniu. I na tej podstawie Greenpeace wzywa do zakazu reklamy mięsa - czytamy w komunikacie ISN.

 

- Konsumenci stale mają kontakt z reklamami mięsa, które przyciągają niską ceną, ale nie pokazują realnych kosztów jego spożycia - skrytykowała Stephanie Töwe, odpowiedzialna za rolnictwo w organizacji ekologicznej. - Te reklamy mają jedynie na celu sprzedaż coraz większej ilości mięsa. Zakaz reklamy mógłby pomóc w ograniczeniu spożycia mięsa, a tym samym nie napędzać dalej kryzysu klimatycznego, chronić gatunki i ograniczać choroby cywilizacyjne – uważa Greenpeace.

 

Członek CSU Bundestagu, Max Straubinger, krytycznie zareagowałna postulat organizacji ekologicznej. Oskarżył Greenpeace o wykorzystanie wątpliwego raportu do wywołania nastroju przeciwko mięsu z powodów ideologicznych. - Każdy, kto domaga się takiego zakazu reklamy, atakuje podstawy naszej społecznej gospodarki rynkowej - powiedział Straubinger. - To niedopuszczalna ingerencja w wolność przedsiębiorczości. Należy zezwolić na reklamowanie wszystkich produktów legalnie wprowadzonych na rynek, w tym mięsa, a także informacji o cenach. Zakaz reklamy mięsa byłby zabójczy dla hodowców świń – uważa polityk.

 

- Z powodów ideologicznych Greenpeace zdecydował się na dietę wegańską. Jedynym celem tego raportu jest zmiana zachowań konsumenckich obywateli - wskazał polityk CSU i podkreślał, że nigdy wcześniej nie było żywności tak wysokiej jakości jak teraz.

 

- To, co robi Greenpeace w tym przypadku jest po prostu populistyczne - komentuje dyrektor zarządzający ISN, Torsten Staack. - Wszyscy zgadzamy się, że w reklamie nie ma miejsca na śmieciowe ceny mięsa. Jednak kampanie reklamowe są również narzędziami gospodarki rynkowej z umiarkowanymi deklaracjami cenowymi dla wszystkich produktów. Ponadto należy również zapytać Greenpeace, co próbują osiągnąć? Czy to nie jest zapobieganie wzrostowi dobrostanu zwierząt i próba przenoszenia produkcji z Niemiec do innych krajów? Właśnie taki cel zostanie osiągnięty, jeśli zakaże się reklamy produktów regionalnych i dobrostanu zwierząt. (…) W obecnej sytuacji na rynku trzody chlewnej potrzebujemy reklamy mięsa – czytamy w komentarzu ISN.

 

Loading comments...
Wiadomość z kategorii:

POLECAMY


Copyright © CenyRolnicze 2021. All rights reserved | Polityka prywatności i plików cookies | Regulamin serwisu