kps

kojs

CenyRolnicze
15 czerwca 2021, Wtorek.
Kursy walut wg NBP: USD USD - 3.7349 EUR EUR - 4.5306 GBP GBP - 5.2617 DKK DKK - 0.6093
Archiwum


14.06.2021 12:55 DRÓB, cena tuszki hurt: 6,10-6,90 zł/kg, średnia: 6,59 zł/kg (na podstawie informacji z 11 ubojni)

14.06.2021 MATIF: pszenica WRZ21-209,00 (-1,07%), kukurydza SIE21-259,75 (-0,48%), rzepak SIE21-509,75 (-1,35%) [euro/t]

14.06.2021 SPRZEDAM 1000 JAJ KURZYCH, rozmiar: L, wielkopolskie, kaliski, 62-800, tel.: 605 090 566

14.06.2021 SPRZEDAM 60 TON KUKURYDZY, mazowieckie, garwoliński, 08-430, transport firmowy, tel.: 514 925 296

14.06.2021 SPRZEDAM 25 TON PSZENICY PASZ., mazowieckie, łosicki, 08-200, transport firmowy, tel.: 693 614 831

14.06.2021 SPRZEDAM 4 BYKI, mieszaniec, 700 kg, mazowieckie, otwocki, 08-445, tel.: 606 878 233

14.06.2021 SPRZEDAM 2 BYKI, mieszaniec, 800 kg, wielkopolskie, ostrzesz., 63-507, tel.: 725 502 963

13.06.2021 SPRZEDAM 300 TUCZNIKÓW, śr. waga 120-135 kg, 58 % mięsn., wielkop., ostrowski, 63-430, tel.: 604 101 831

13.06.2021 SPRZEDAM 3000 JAJ KURZYCH, rozmiar: M, łódzkie, piotrkowski, 97-371, tel.: 500 754 703

13.06.2021 SPRZEDAM 2000 JAJ KURZYCH, rozmiar: M, śląskie, kłobucki, 42-130, tel.: 609 484 440

12.06.2021 SPRZEDAM 3000 JAJ KURZYCH, rozmiar: M, łódzkie, pabianicki, 95-081, tel.: 796 727 997

11.06.2021 SPRZEDAM 45 TON OWSA PASZOWEGO, podlaskie, sokólski, 16-100, transport firmowy, tel.: 502 750 369

11.06.2021 SPRZEDAM 350 JAJ KURZYCH, rozmiar: L, lubelskie, łęczyński, 21-077, tel.: 507 292 661

09.06.2021 SPRZEDAM 27 BYKÓW, mieszaniec, 700 kg, łódzkie, łowicki, 99-434, tel.: 696 130 651

09.06.2021 SPRZEDAM 110-120 TUCZNIKÓW, śr. waga 120 kg, 58 % mięsności, wielkopolskie, śremski, 63-140, tel.: 725 4

Dodaj komunikat

agrifirm

agrifirm

Wieprzowina porównana do… tytoniu. Zieloni chcą zakazu reklamowania mięsa

Redakcja

Greenpeace przedstawia zleconą przez siebie opinię prawną i wzywa do całkowitego zakazu reklamy mięsa. - To, czego domagają się „zieloni”, jest po prostu populistyczne, szkodzi krajowej produkcji wieprzowiny i negatywnie wpływa na dobrostan zwierząt – komentuje niemieckie stowarzyszenie hodowców świń ISN. 

 

W czasie posiedzenia Rady Federalnej, która miała miejsce w ubiegły piątek, Greenpeace opublikował treść opinii prawnej, sporządzonej na zlecenie organizacji, w sprawie zakazu reklamy mięsa. - Autor raportu  dochodzi do wniosku, że możliwy byłby zakaz reklamy analogiczny do tytoniu. I na tej podstawie Greenpeace wzywa do zakazu reklamy mięsa - czytamy w komunikacie ISN.

 

- Konsumenci stale mają kontakt z reklamami mięsa, które przyciągają niską ceną, ale nie pokazują realnych kosztów jego spożycia - skrytykowała Stephanie Töwe, odpowiedzialna za rolnictwo w organizacji ekologicznej. - Te reklamy mają jedynie na celu sprzedaż coraz większej ilości mięsa. Zakaz reklamy mógłby pomóc w ograniczeniu spożycia mięsa, a tym samym nie napędzać dalej kryzysu klimatycznego, chronić gatunki i ograniczać choroby cywilizacyjne – uważa Greenpeace.

 

Członek CSU Bundestagu, Max Straubinger, krytycznie zareagowałna postulat organizacji ekologicznej. Oskarżył Greenpeace o wykorzystanie wątpliwego raportu do wywołania nastroju przeciwko mięsu z powodów ideologicznych. - Każdy, kto domaga się takiego zakazu reklamy, atakuje podstawy naszej społecznej gospodarki rynkowej - powiedział Straubinger. - To niedopuszczalna ingerencja w wolność przedsiębiorczości. Należy zezwolić na reklamowanie wszystkich produktów legalnie wprowadzonych na rynek, w tym mięsa, a także informacji o cenach. Zakaz reklamy mięsa byłby zabójczy dla hodowców świń – uważa polityk.

 

- Z powodów ideologicznych Greenpeace zdecydował się na dietę wegańską. Jedynym celem tego raportu jest zmiana zachowań konsumenckich obywateli - wskazał polityk CSU i podkreślał, że nigdy wcześniej nie było żywności tak wysokiej jakości jak teraz.

 

- To, co robi Greenpeace w tym przypadku jest po prostu populistyczne - komentuje dyrektor zarządzający ISN, Torsten Staack. - Wszyscy zgadzamy się, że w reklamie nie ma miejsca na śmieciowe ceny mięsa. Jednak kampanie reklamowe są również narzędziami gospodarki rynkowej z umiarkowanymi deklaracjami cenowymi dla wszystkich produktów. Ponadto należy również zapytać Greenpeace, co próbują osiągnąć? Czy to nie jest zapobieganie wzrostowi dobrostanu zwierząt i próba przenoszenia produkcji z Niemiec do innych krajów? Właśnie taki cel zostanie osiągnięty, jeśli zakaże się reklamy produktów regionalnych i dobrostanu zwierząt. (…) W obecnej sytuacji na rynku trzody chlewnej potrzebujemy reklamy mięsa – czytamy w komentarzu ISN.

 

Loading comments...

Copyright © CenyRolnicze 2021. All rights reserved | Polityka prywatności i plików cookies | Regulamin serwisu