kps

kojs

CenyRolnicze
16 sierpnia 2022, Wtorek.
Kursy walut wg NBP: USD USD - 4.6282 EUR EUR - 4.6928 GBP GBP - 5.5711 DKK DKK - 0.6310
Archiwum


16.08.2022 MATIF: pszenica WRZ22: 332,00 (-2,28%), kukurydza LIS22: 327,75 (-2,74%), rzepak LIS22: 624,50 (-1,23%)

16.08.2022 SPRZEDAM 100 SZT. TUCZNIKA, 115 kg, 59%, wielkopolskie, rawicki, 63-910, tel.: 691 724 154

14.08.2022 SPRZEDAM 2000 KUR, średnia waga: 1,80 kg, zach-pom., gryficki, 72-300, tel.: 796 923 023

12.08.2022 12:50 DRÓB, cena tuszki hurt: 8,70-9,50 zł/kg, średnia: 9,11 zł/kg (na podstawie informacji z 11 ubojni)

12.08.2022 SPRZEDAM 8 T PSZENICY KONS., transport rolnika, opolskie, brzeski, tel.: 791 531 832

12.08.2022 SPRZEDAM 4 BYKI, mięsny, 800 kg, mazowieckie, przasnyski, 06-316, tel.: 516 552 096

11.08.2022 SPRZEDAM 6 BYKÓW, hf, 780 kg, kujawsko-pomorskie, golubsko-dobrzyński, 87-408, tel.: 721 152 950

11.08.2022 SPRZEDAM 6 JAŁÓWEK, mieszaniec, 600 kg, kujawsko-pomorskie, golubsko-dobrzyński, 87-408, tel.: 721 152 950

Dodaj komunikat

agrifirm

agrifirm

Wieprzowina porównana do… tytoniu. Zieloni chcą zakazu reklamowania mięsa

Redakcja

Greenpeace przedstawia zleconą przez siebie opinię prawną i wzywa do całkowitego zakazu reklamy mięsa. - To, czego domagają się „zieloni”, jest po prostu populistyczne, szkodzi krajowej produkcji wieprzowiny i negatywnie wpływa na dobrostan zwierząt – komentuje niemieckie stowarzyszenie hodowców świń ISN. 

 

W czasie posiedzenia Rady Federalnej, która miała miejsce w ubiegły piątek, Greenpeace opublikował treść opinii prawnej, sporządzonej na zlecenie organizacji, w sprawie zakazu reklamy mięsa. - Autor raportu  dochodzi do wniosku, że możliwy byłby zakaz reklamy analogiczny do tytoniu. I na tej podstawie Greenpeace wzywa do zakazu reklamy mięsa - czytamy w komunikacie ISN.

 

- Konsumenci stale mają kontakt z reklamami mięsa, które przyciągają niską ceną, ale nie pokazują realnych kosztów jego spożycia - skrytykowała Stephanie Töwe, odpowiedzialna za rolnictwo w organizacji ekologicznej. - Te reklamy mają jedynie na celu sprzedaż coraz większej ilości mięsa. Zakaz reklamy mógłby pomóc w ograniczeniu spożycia mięsa, a tym samym nie napędzać dalej kryzysu klimatycznego, chronić gatunki i ograniczać choroby cywilizacyjne – uważa Greenpeace.

 

Członek CSU Bundestagu, Max Straubinger, krytycznie zareagowałna postulat organizacji ekologicznej. Oskarżył Greenpeace o wykorzystanie wątpliwego raportu do wywołania nastroju przeciwko mięsu z powodów ideologicznych. - Każdy, kto domaga się takiego zakazu reklamy, atakuje podstawy naszej społecznej gospodarki rynkowej - powiedział Straubinger. - To niedopuszczalna ingerencja w wolność przedsiębiorczości. Należy zezwolić na reklamowanie wszystkich produktów legalnie wprowadzonych na rynek, w tym mięsa, a także informacji o cenach. Zakaz reklamy mięsa byłby zabójczy dla hodowców świń – uważa polityk.

 

- Z powodów ideologicznych Greenpeace zdecydował się na dietę wegańską. Jedynym celem tego raportu jest zmiana zachowań konsumenckich obywateli - wskazał polityk CSU i podkreślał, że nigdy wcześniej nie było żywności tak wysokiej jakości jak teraz.

 

- To, co robi Greenpeace w tym przypadku jest po prostu populistyczne - komentuje dyrektor zarządzający ISN, Torsten Staack. - Wszyscy zgadzamy się, że w reklamie nie ma miejsca na śmieciowe ceny mięsa. Jednak kampanie reklamowe są również narzędziami gospodarki rynkowej z umiarkowanymi deklaracjami cenowymi dla wszystkich produktów. Ponadto należy również zapytać Greenpeace, co próbują osiągnąć? Czy to nie jest zapobieganie wzrostowi dobrostanu zwierząt i próba przenoszenia produkcji z Niemiec do innych krajów? Właśnie taki cel zostanie osiągnięty, jeśli zakaże się reklamy produktów regionalnych i dobrostanu zwierząt. (…) W obecnej sytuacji na rynku trzody chlewnej potrzebujemy reklamy mięsa – czytamy w komentarzu ISN.

 

Loading comments...
Wiadomość z kategorii:

POLECAMY


Copyright © CenyRolnicze 2021. All rights reserved | Polityka prywatności i plików cookies | Regulamin serwisu