Po ostatnich protestach rolników w Niemczech, Lidl podniósł cenę zakupu dziesięciu artykułów z mięsa wieprzowego o 1 euro za kilogram. Wszystkie wpływy wynikające z tej podwyżki, Lidl przeznaczy dla rolników. - 100% dopłaty zostanie przekazane rolnikom w ten sposób, aby pieniądze dotarły do gospodarstw szybko i bez zbędnej biurokracji – zapewnia sieć handlowa, która już wcześniej zapowiedziała wsparcie dla trzodziarzy w kwocie 50 mln euro.
Już 3 grudnia 2020 r. się handlowa ogłosiła, że przeznaczy 50 mln euro w na dla hodowców świń znajdujących się obecnie pod wielką presją ceny i braku popytu. Firma podkreśla, że dodatkowe euro dla rolnika, to inicjatywa osobna i środki z niej wygenerowane nie będą powiązane z ww. pulą 50 mln euro. Aktualnie opracowywane są szczegóły dotyczące sposobu transferowania pieniędzy do hodowców świń. Lidl podkreśla, że informując klientów na jaki cel przeznacza się dodatkowe 1 euro z zakupu wieprzowiny, sieć daje Niemcom możliwość świadomego wsparcia swoich rolników.
Wczoraj Lidl poparł również inicjatywę utworzenia stanowiska mediatora pomiędzy sieciami handlowymi a dostawcami. - Jego celem będzie pośrednictwo między rolnictwem a handlem detalicznym w krytycznych kwestiach – informuje portal Agrarheute.
Omawiany jest również dobrowolny kodeks postępowania dla sektora detalicznego, który wykracza poza wymogi prawne dyrektywy unijnej w sprawie nieuczciwych praktyk handlowych. Dzisiaj odbędą się rozmowy na ten temat pomiędzy przedstawicielami rolników a czterema dużymi firmami z branży spożywczej: Aldi, Edeka, Lidl i Rewe.