Hiszpańscy eksporterzy ustanowili w ostatnich sześciu miesiącach nowe rekordy w sprzedaży wieprzowiny do Azji. Według krajowego stowarzyszenia hodowców trzody chlewnej Anprogapor, Hiszpania była w stanie zwiększyć wielkość eksportu na rynek chiński o 107% w pierwszej połowie 2020 r. w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku.
Państwo Środka stało się najważniejszym zagranicznym klientem Hiszpanii z 39,5% lub 539 627 tonami całkowitej sprzedaży eksportowej w pierwszych sześciu miesiącach bieżącego roku. Nie tylko znacznie wzrosła ilość, ale także wartość eksportu. W okresie od stycznia do lipca ubiegłego roku do Chin wyeksportowano wieprzowinę o wartości 442 mln euro. W ciągu ostatnich sześciu miesięcy wartość towarów wyniosła prawie 1,2 mld euro, co odpowiada wzrostowi o około 170%.
Jak informuje dalej stowarzyszenie branżowe Anprogapor, spadek produkcji związanej z ASF w krajach azjatyckich doprowadził do znacznego wzrostu popytu. Fakt, że Niemcy, drugi co do wielkości producent trzody chlewnej w UE, również jest dotknięty epidemią, otwiera dalsze możliwości sprzedaży hiszpańskim producentom w Azji. Przemysł mięsny w Hiszpanii ciężko pracuje nad zwiększeniem wydajności chłodniczej i zamrażania, aby dalej rozwijać eskport do tych krajów.
Źródło: SUS Online