kojs

kojs

CenyRolnicze
30 maja 2023, Wtorek.
Kursy walut wg NBP: USD USD - 4.2242 EUR EUR - 4.5220 GBP GBP - 5.2280 DKK DKK - 0.6071
Archiwum


29.05.2023 13:42 DRÓB, cena tuszki hurt: 7,70-8,40 zł/kg, średnia: 8,10 zł/kg (na podstawie informacji z 10 ubojni)

29.05.2023 MATIF: pszenica WRZ23: 225,75 (-1,10%), kukurydza CZE23: 228,00 (+3,28%), rzepak SIE23: 403,00 (-2,01%)

27.05.2023 SPRZEDAM 300 TUCZNIKÓW, 135 kg, 59%, mazowieckie, białobrzeski, 26-807, tel.: 793 005 905

27.05.2023 SPRZEDAM 18000 KURCZAKÓW BROJLERÓW, 2.8 kg, podlaskie, kolneński, 18-520, tel.: 576 433 382

27.05.2023 SPRZEDAM 1000 TUCZNIKÓW, 110 kg, 56%, dolnośląskie, złotoryjski, 59-500, tel.: 502 479 710

Sprzedam warchlaki krajowe 500-1500szt waga 28/30kg. Myco+ Circo, kredytowanie, transport. Tel 500 072 455 / 504 177 184

26.05.2023 KUPIĘ 1 T ŚRUTY SOJOWEJ, transport firmowy, podkarpackie, rzeszowski, 36-052, tel.: 663 516 960

26.05.2023 SPRZEDAM 5 T PSZENICY PASZ., trans. firmowy, podlaskie, suwalski, 16-420, tel.: 601 517 538

25.05.2023 SPRZEDAM 150 TUCZNIKÓW, 140 kg, 58%, warmińsko-mazurskie, nowomiejski, 13-300, tel.: 517 413 854

25.05.2023 SPRZEDAM 29 JAŁÓWEK, mięsny, 650 kg, lubuskie, zielonogórski, 66-110, tel.: 696 270 283

24.05.2023 SPRZEDAM 25 T PSZENŻYTA, trans. firmowy, lubuskie, żagański, 67-300, tel.: 733 878 178

24.05.2023 SPRZEDAM 1000 JAJ, rozmiar S, podkarpackie, rzeszowski, 36-071, tel.: 503 086 824

24.05.2023 SPRZEDAM 60 T RZEPAKU, trans. firmowy, zachodniopomorskie, kołobrzeski, 78-113, tel.: 693 997 669

24.05.2023 SPRZEDAM 50 T PSZENICY KONS., trans. rolnika, opolskie, kędzierzyńsko-kozielski, 47-280, tel.: 511 348 780

Dodaj komunikat

kowalczyk

agrifirm

Chińczycy skuszą się na polską wieprzowinę?

Redakcja

- Uważam, że rynek europejski w krótkim czasie się wyczerpie. Chiny będą musiały uznać regionalizację i sięgnąć po produkty z takich krajów Polska, która jest znaczącym producentem w Europie. Historia pokazuje, że jesteśmy w stanie eksportować na rynek chiński i to eksportować z powodzeniem – przekonuje Witold Choiński, prezes Związku Polskie Mięso.

 

Eksport towarów spożywczych rośnie z roku na rok. W 2018 roku wyniósł on blisko 30 miliardów zł i nic nie wskazuje na to, aby w tym roku miał być niższy. W związku z epidemią wirusa ASF polskie rolnictwo ma szansę umocnić swoją pozycję na rynku międzynarodowym w niespotykanej dotąd skali. Dynamiczny rozwój eksportu na rynku europejskim i światowym daje nie tylko korzyści, ale wiąże się również z wieloma wymaganiami. Jakie wyzwania stoją przed producentami chcącymi eksportować swoje towary? Jakie firmy mogą eksportować i jakie warunki konieczne trzeba spełnić, aby to robić?

 

Czy eksport musi być trudny?

 

- Aby być skutecznym eksporterem trzeba spełniać wiele warunków, ale podstawowym krokiem jest dokonanie rozpoznania na obcym rynku i zaoferowanie klientom tego, czego oczekują – komentuje Grzegorz Brodziak, Dyrektor Zarządzający Goodvalley.Różne kręgi kulturowe, kontynenty czy mnogość osobistych upodobań na tych rynkach mogą na pierwszy rzut oka postawić producenta w niekorzystnej i wymagającej sytuacji. Jakie są zatem najpopularniejsze trendy na świecie?- Na rynkach dojrzałych, takich jak USA, trzeba wyjść naprzeciw wymaganiom i oferować unikalne cechy produktu, takie jak mięso z chowu bez antybiotyków i bez paszy GMO. Na rynkach europejskich wymaga się wysokiej jakości samego produktu i tzw. "czystej etykiety”, czyli jak najmniejszej ilości sztucznych konserwantów. Natomiast rynki azjatyckie najbardziej pożądają produktów, które są ich specjalnością – na przykład w przypadku wieprzowiny są to nóżki, uszy czy też ryjki – podsumowuje Grzegorz Brodziak

 

- Uważam, że rynek europejski w krótkim czasie się wyczerpie. Chiny będą musiały uznać regionalizację i sięgnąć po produkty z takich krajów Polska, która jest znaczącym producentem w Europie. Historia pokazuje, że jesteśmy w stanie eksportować na rynek chiński i to eksportować z powodzeniem. Jest to jakaś nadzieja, żeby prowadzić rozmowy na odpowiednim szczeblu i przekonać odbiorców chińskich o skutecznej walce z ASF. Udało się to już w przypadku Stanów Zjednoczonych, które są obecnie największym odbiorcą polskiej wieprzowiny na świecie. To pokazuje, że jesteśmy w stanie zapewnić bezpieczne dla konsumentów produkty mięsne. – przekonuje Witold Choiński, prezes Związku Polskie Mięso.

 
Współpraca przedsiębiorstw – korzystna i zagrożona

 

- Sukces w eksporcie determinuje również wielkość przedsiębiorstwa – większe podmioty dysponują z reguły większymi zasobami jeżeli chodzi o profesjonalnych specjalistów, doświadczonych w handlu zagranicznym, znających języki i potrafiących radzić sobie z różnicami kulturowymi. Mniejsi rolnicy produkujący na przykład produkty BIO powinni korzystać z możliwości jakie oferują im większe przedsiębiorstwa. – uważa Dyrektor Goodvalley.

 

Z reguły większe przedsiębiorstwa rolne, nierzadko dysponujące odpowiednim kapitałem, są w stanie wdrażać nowoczesne, a nawet innowacyjne metody produkcji. Przyczyniają się tym samym do wzrostu efektywności prowadzonej produkcji – stwierdza dr hab. inż. Arkadiusz Pietruszka z Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie. Aby taka symbioza miała szansę działać muszą być spełnione pewne warunki oraz zapewnione wsparcie ze strony państwa. - Niepokojące są tendencje w przepisach prawa, które ograniczają możliwości rozwoju dużych i profesjonalnych przedsiębiorstw rolno-spożywczych.Takie działania utrudniają współpracę małych i dużych przedsiębiorstw rolnych – stwierdza Grzegorz Brodziak.

 

Dobro środowiska wśród wymagań konsumentów

 

Według różnych szacunków rolnictwo odpowiada za ok. 20% emisji gazów cieplarnianych do atmosfery. Według aktualnych trendów, na które konsumenci zwracają coraz większą uwagę są również wpływ rolnictwa na środowisko i klimat. Wiąże się to przede wszystkim z emisyjnością samej produkcji. Jak można temu zaradzić?

 

- Świadomość konsumentów rośnie, więc naturalnym jest, że wymagają oni dodatkowych działań ze strony firm. Część z nich deklaruje ograniczenie lub całkowitą rezygnację ze spożycia mięsa właśnie ze względu wpływu hodowli na środowisko - podsumowuje dyrektor Goodvalley. - Największym atutem w tym przypadku może być dążenie do tzw. neutralności emisyjnej, czyli Zerowego Śladu Węglowego. Redukcja wpływu produkcji na środowisko naturalne i na otoczenie jest niezwykle ważna w dzisiejszych czasach – dodaje.

 

W najbliższych latach, przy rosnącej liczbie ludności, wzrośnie także liczba konsumentów chcących spożywać mięso, ale wyprodukowane w sposób zrównoważony. Czy producenci zaczną na szeroką skalę poszerzać swoją ofertę o produkty właśnie tego typu? Trzeba przemyśleć model produkcji, aby korzystać z coraz mniejszych zasobów w sposób rozsądny i zrównoważony – określa Grzegorz Brodziak.

Loading comments...
Wiadomość z kategorii:

POLECAMY


Copyright © CenyRolnicze 2021. All rights reserved | Polityka prywatności i plików cookies | Regulamin serwisu