Federalne Ministerstwo Rolnictwa w Niemczech pracuje nad ustawą o nowym oznakowaniu produktów pochodzenia zwierzęcego. Na etykietach mięsa opisane będzie jego pochodzenie oraz warunki dobrostanu, w jakich utrzymywane były zwierzęta wykorzystane w produkcji.
O wprowadzenie szczegółowego oznakowania walczyły m.in. niemieckie organizacje zajmujące się dobrostanem zwierząt oraz grupa handlowa Schwarz Gruppe, do której należą sieci marketów Lidl i Kaufland. Zdaniem Schwarz Gruppe wprowadzone odgórnie oznakowanie pochodzenia produktów zwierzęcych przyczyni się do bardziej odpowiedzialnej konsumpcji oraz do postępów w zakresie dobrostanu zwierząt.
Planowana ustawa póki co dotyczy tylko etykiet produktów z wieprzowiny, jednak już są plany rozszerzenia jej na inne produkty pochodzenia zwierzęcego. Na opakowaniach ma zostać umieszczona - w czytelny i zrozumiały sposób – informacja o warunkach w czasie hodowli, chowu, transportu i uboju zwierząt od których pochodzi mięso, a także o kraju produkcji. Szczególnie oznaczone będzie mięso z produkcji lokalnej.
Na podstawie:
Agrarheute