kojs

kps

CenyRolnicze
10 maja 2024, Piątek.
Kursy walut wg NBP: USD USD - 3.9866 EUR EUR - 4.2979 GBP GBP - 4.9961 DKK DKK - 0.5761
Archiwum


10.05.2024 13:19 DRÓB, cena tuszki hurt: 7,80-8,70 zł/kg, średnia: 8,18 zł/kg (na podstawie informacji z 12 ubojni)

10.05.2024 MATIF: pszenica MAJ24: 211,75 (-1,63%), kukurydza CZE24: 207,75 (+2,47%), rzepak SIE24: 482,00 (+1,31%)

07.05.2024 SPRZEDAM 40 JAŁÓWEK, mięsny, 750 kg, wielkopolskie, wrzesiński, 62-310, tel.: 504 288 074

07.05.2024 SPRZEDAM 30 BYKÓW, mieszaniec, 790 kg, wielkopolskie, wolsztyński, 64-212, tel.: 533 184 906

07.05.2024 SPRZEDAM 11 KRÓW, 750 kg, wielkopolskie, wrzesiński, 62-310, tel.: 504 288 074

07.05.2024 SPRZEDAM 35 T ŻYTA KONS., trans. firmowy, mazowieckie, garwoliński, 08-480, tel.: 509 221 042

Sprzedam polskiego warchlaka-500/1000szt, waga 30kg, zaszczepione, transport, kredytownie. Tel 500 072 455, 504 177 184

06.05.2024 SPRZEDAM 11 BYKÓW, mięsny, 850 kg, łódzkie, piotrkowski, 97-320, tel.: 503 504 600

Dodaj komunikat

kowalczyk

agrifirm

Ciągnik rolniczy z napędem elektrycznym? Bruksela chce się pozbyć silników spalinowych

Redakcja
zakaz silników spalinowych, zielony ład

Od 2035 roku w Unii Europejskiej nie będzie można rejestrować nowych samochodów z silnikami spalinowymi. Czy decyzja władz w Brukseli dotyczy również maszyn rolniczych?

 

Parlament Europejski przyjął stosowną ustawę we wtorek (14 lutego 2023 r.) - 340 głosami za, przy 279 przeciw i 21 wstrzymujących się. Sektor transportu powinien zatem znacznie ograniczyć emisje, a nowe samochody nadal będą mogły poruszać się po ulicach bez emisji. 

 

- Sektor transportu jest jedynym sektorem, w którym emisje wzrosły od 1990 r. - pisze Parlament Europejski. Samochody osobowe, lekkie i ciężkie pojazdy użytkowe, odpowiadają za ponad 70 procent wszystkich emisji drogowych. UE postawiła sobie za cel neutralność klimatyczną do 2050 roku. Emisje związane z ruchem drogowym muszą zatem zostać zredukowane o 90 procent . Do 2035 roku samochody osobowe i lekkie samochody dostawcze mają stać się bezemisyjne.

 

Parlament Europejski postanowił zakończyć erę silników spalinowych. Od 2035 r. nie będzie można sprzedawać nowych samochodów osobowych z silnikami Diesla, benzynowymi lub innymi silnikami spalinowymi. Dotyczy to również tzw. lekkich samochodów dostawczych, do których zalicza się samochody dostawcze i małe transportery do 3,5 t.

 

Co z maszynami rolniczymi?

 

Zakaz stosowania silników spalinowych nie dotyczy jednak ciągników i kombajnów w rolnictwie.  - Naszym zdaniem rozporządzenie nie ma zastosowania do ciągników i kombajnów rolniczych. Jednak patrzymy na to z niepokojem, ponieważ technologie, które są już dostępne dzisiaj do eksploatacji silnika spalinowego w sposób neutralny dla klimatu, nie są brane pod uwagę – informuje producent silników Deutz AG.

 

Niezależnie od unijnej decyzji przeciwko dieslom i innym silnikom spalinowym, wielu producentów maszyn rolniczych już pracuje nad alternatywnymi napędami do ciągników, kombajnów i innych maszyn. Podobnie jak inni producenci silników, Deutz AG prowadzi badania nad silnikami wodorowymi i alternatywnymi koncepcjami napędu. AGCO Power przygotowuje również swoje silniki do stosowania paliw alternatywnych za pomocą nowych silników Core 75 z modelu Fendt 700 Vario Gen7. Ponadto firma Fendt testuje już w praktyce ciągnik Fendt Vario napędzany wodorem. Start-up uruchamia ciągnik John Deere na amoniak, który następnie nie emituje spalin. Firma New Holland prowadzi już masową produkcję ciągników zasilanych metanem i dopiero niedawno wprowadziła na rynek ciągnik LNG.

 

Loading comments...
Wiadomość z kategorii:

Obserwuj nas w Google News 

i czytaj materiały szybciej niż inni

Google Icons 16 512

Dołącz teraz

POLECAMY


Copyright © CenyRolnicze 2021. All rights reserved | Polityka prywatności i plików cookies | Regulamin serwisu