ŁODR propaguje ideę sięgania do oferty lokalnych producentów żywności. Na początek o ziemniakach

Redakcja

Łódzki Ośrodek Doradztwa Rolniczego zs. w Bratoszewicach oddział w Kościerzynie zapoczątkował serię filmów, które dotyczyć będą tematyki rolniczej, a na cel biorą sobie uświadomienie konsumentów co do codziennych wyborów zakupowych.

 

- W przystępny sposób chcemy opowiedzieć o konkretnych segmentach produkcji rolniczej, dotknąć najistotniejszych aktualnie problemów i wykazać wielkie korzyści z sięgania po Polskie produkty – zwłaszcza żywność. Nasze materiały kierujemy do rolników, ale najbardziej zależy nam na dotarciu do konsumentów i wzbudzeniu w nich refleksji nad codziennymi wyborami zakupowymi i ich wielkim wpływie na zdrowie, samopoczucie i lokalną gospodarkę – wyjaśnia Aleksandra Bączyńska - Specjalista ds. Ekonomiki i Zarządzania Gospodarstwem Rolnym ŁODR w Bartoszewicach.

 

W pierwszej kolejności na warsztat trafił temat ziemniaka, którego zagłębiem jest powiat sieradzki. Następne mają być pszczoły i gospodarowanie wodą.

 

- Pomysł na taką aktywność pojawił się wraz z ograniczeniami jakie wywołała pandemia koronawirusa a zwłaszcza brakiem możliwości realizacji dorocznych wydarzeń targowych. Filmy mają za zadanie utrzymać bardziej bezpośredni kontakt z mieszkańcami regionu i propagować wśród mieszkańców idee sięgania do oferty lokalnych producentów żywności – mówi Aleksandra Bączyńska, która dodaje, że film wpisuje się w promocję lokalnych, przede wszystkim polskich zdrowych produktów rolniczych. Ma pobudzać konsumenta do refleksji nad tym co trafia do jego koszyka. Film jest częścią dłuższej serii.

 

Loading comments...
Wiadomość z kategorii:

Obserwuj nas w Google News 

i czytaj materiały szybciej niż inni

Google Icons 16 512

Dołącz teraz