Odważny eksperyment amerykańskiego giganta detalicznej sprzedaży drobiu

Redakcja

Jak informuje KIPDiP, szerokim echem odbił się w branży drobiarskiej raport opublikowany niedawno przez CoBank. Eksperci tej instytucji analizują decyzję amerykańskiej firmy zajmującej się sprzedażą półhurtową i detaliczną, przedsiębiorstwa Costco, które zamierza we wrześniu przyszłego roku.


Jeśli ten eksperyment giganta amerykańskiej sprzedaży detalicznej się powiedzie, to analitycy nie mają wątpliwości, że tą drogą będą podążać inne sieci sprzedaży. Będzie to całkiem nowa definicja znanego sloganu od „pola do stołu”.

Posunięcie Costco może mieć jednak bardzo poważne konsekwencje dla branży drobiarskiej i z pewnością będzie wymagało starannego przemyślenia przez zarządy firm z sektora. Costco dowodzi, że samodzielna produkcja kurcząt pozwoli sieci zaoszczędzić około 10 do 35 centów na ptaku.

Raport CoBank sugeruje, że za decyzją Costco stoi bardzo duża i ciągle rosnąca popularność różnych dań gotowych opartych o mięso z rożna. Sprzedaż tych dań od 2010 roku rośnie średnio o 10 procent rocznie, co oznacza znacznie większy potencjał niż ma rynek surowego mięsa z kurcząt.

Dodatkowymi atutami, które mogą zostać osiągnięte dzięki precedensowej decyzji Costco mają być – według ekspertów - pewność dostaw, przejrzystość łańcucha dostaw oraz kontrola kosztów. Kompleks budowany przez Costco w stanie Nebraska będzie zdolny przetwarzać około 100 mln ptaków rocznie.

Costco jest największą w USA siecią typu Cash&Carry (co jest określane w Polsce jako sprzedaż półhurtowa lub hurt detaliczny albo sieć magazynowa).

 

Źródło: KIPDiP

Loading comments...
Wiadomość z kategorii:

Obserwuj nas w Google News 

i czytaj materiały szybciej niż inni

Google Icons 16 512

Dołącz teraz