Czy Komisja Europejska zdecyduje się na oszczędności w kampaniach promujących unijne artykuły rolno-spożywcze, aby pomóc Ukrainie?

ukaraina, komisja europejska, promocja

- Z niepokojem przyjmujemy informacje, że Komisji Europejskiej przygotowując program pomocy finansowej dla Ukrainy szuka oszczędności w wielonarodowych kampaniach promocyjnych – poinformował Dariusz Goszczyński z Krajowej Rady Drobiarstwa- IG. 

 

Pod koniec marca odbyło się posiedzenie grupy roboczej „Jakość i promocja” Copa-Cogeca, w którym wziął udział ekspert Federacji Branżowych Związków Producentów Rolnych Dariusz Goszczyński Prezesa Zarządu Krajowej Rady Drobiarstwa – Izby Gospodarczej.

 

Na posiedzeniu grupy roboczej Copa-Cogeca odbyła się m.in. dyskusja na temat rocznych programów promocyjnych. Kampanie promocyjne poświęcone europejskim produktom rolnym mają stwarzać nowe możliwości rynkowe dla europejskich rolników i przemysłu spożywczego, jak również pomagać im w rozwijaniu działalności. – Uczestnicy spotkania wyrazili oczekiwanie, aby programy promocyjne służyły podnoszeniu konkurencyjności unijnych artykułów rolno-spożywczych i konkurencyjności całego rolnictwa UE. Dlatego nie może być mowy o zakazie promocji czerwonego mięsa czy wina. Na działania promocyjne powinien być także zagwarantowany odpowiednio wysoki budżet. Z niepokojem przyjmujemy informacje, że Komisji Europejskiej przygotowując program pomocy finansowej dla Ukrainy szuka oszczędności w wielonarodowych kampaniach promocyjnych – kontynuował Dariusz Goszczyński z Krajowej Rady Drobiarstwa- IG. 

 

 

Podczas posiedzenia grupy roboczej jego uczestnicy zwrócili się także do Komisji Europejskiej z postulatem uelastycznienia przepisów związanych z zasadą dyskontynuacji. Obecnie organizacja, która dwa razy uczestniczyła w programach na tym samym rynku nie może dalej tego robić. – Wiele dużych i prężnych organizacji wpadło w tę pułapkę. Doprowadziło do to spadającej liczby składanych propozycji na realizację kampanii. W efekcie Komisja Europejska uznała, że zapotrzebowanie na fundusze promocyjne spada i jest to dobry moment na ograniczenie ich budżetu. Na szczęście Komisja Europejska jak na razie wysyła sygnały, że zamierza coś z tym zrobić i rozwiązać problem – podsumował Dariusz Goszczyński.

 

Źródło: FBZPR

Loading comments...