ARiMR udostępniła na swojej stronie internetowej komunikat, w którym informuje o trwających pracach zmierzających do jak najszybszego usunięcia trudności związanych z korzystaniem z aplikacji IRZplus zgłaszanych przez jej użytkowników.
Agencja przeprasza za niedogodności i zapewnia, że od wdrożenia nowego systemu – 9 stycznia 2023 r. - obserwuje się znaczną poprawę jego działania – zwiększenie wydajności i dostępności.
Trudności z działaniem tej aplikacji wynikają z równoczesnego prowadzenia wielu złożonych procesów, m.in. migracji danych; przetwarzania informacji zawartych w zgłoszeniach; uruchomienia nowych rejestrów dla nieewidencjonowanych dotychczas gatunków zwierząt; wdrożenia rejestru stref ASF oraz modułów służących do kontroli i zamawiania środków identyfikacji. Eksperci z firmy zewnętrznej, którzy stworzyli ten system, nieustannie pracują nad poprawieniem jego działania. Wdrożenie nowej aplikacji IRZplus było konieczne, ponieważ nowe przepisy dotyczące identyfikacji i rejestracji zwierząt zwiększyły liczbę gatunków, które muszą być zgłaszane do ARiMR. - czytamy w komunikacie.
O nieprawidłowościach ARiMR prosi informować drogą elektroniczną na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. W wiadomości powinien znaleźć się dokładny opis sytuacji z dołączonym zrzutem ekranu komputera, który zobrazuje zaistniały problem. Dzięki takim informacjom od użytkowników, eksperci będą mogli zdiagnozować występujące trudności i rozwiązywać je w możliwie najkrótszym czasie.