Polska żywność podjedzie do Chin koleją

Redakcja

Jak podaje portal rynek-kolejowy.pl, spółka PKP Cargo Connect uzyskała możliwości transportu żywności koleją z Polski do Chin tranzytem przez Rosję. Transporty będą organizowane w taki sposób, aby zachować rosyjskie restrykcje dotyczące embarga na import żywności z Polski i innych państw unijnych. 

 

Jak informuje PKP Cargo Connect, tansport żywności może się zaczynać w dowolnym miejscu w Polsce dzięki sieci terminali Grupy PKP Cargo. Ładunki będą przewożone do Małaszewicz – najważniejszej europejskiej bramy kolejowej na Nowym Jedwabnym Szlaku. Stamtąd bezpośrednimi pociągami żywność trafi do miasta Xi’an w środkowych Chinach, jednego z najważniejszych punktów na NJS. Ładunki powinny dotrzeć do Xi’an po 14 dniach.

 

- Przewoźnik podkreśla wagę tranzytu przez Rosję, bowiem ten kraj utrzymuje embargo na polską żywność. PKP Cargo Connect uzyskało jednak zgodę na kontrolowany przewóz do Państwa Środka przez terytorium Rosji. Podczas przejazdu pociągu przez Rosję, na kontenery z żywnością będą zakładane plomby rosyjskiego systemu satelitarnego Glonass, które pozwalają tamtejszym organom nadzoru sanitarnego kontrolować tranzyt – informuje rynek-kolejowy.pl

 

W początkowej fazie projektu, ze względu na brak dostępnych kontenerów chłodni, będzie możliwy transport produktów, które nie wymagają chłodzenia i nie są wrażliwe na zmiany temperatury. – Przewóz żywności koleją z Polski do Chin przez Białoruś, Rosję i Kazachstan to najszybsza i najbardziej efektywna trasa lądowa i dlatego zależało nam na tym, aby Grupa PKP Cargo uruchomiła to połączenie – podkreśla Czesław Warsewicz, prezes PKP Cargo. – Polscy eksporterzy będą mogli szybko i w dużych ilościach dostarczać żywność na chłonny rynek chiński, gdzie nasze produkty spożywcze cieszą się renomą ze względu na ich wysoką jakość – dodaje Warsewicz.Jak zauważa rynek-kolejowy.pl, gigantyczny rynek chiński z milionami potencjalnych konsumentów był dla polskich producentów dostępny tylko drogą morską lub lotniczą. - Oba te środki transportu mają swoje wady i zalety – transport morski jest relatywnie tani, ale czas przewozu wynosi często 1,5 – 2 miesiące, natomiast transport lotniczy jest szybki, lecz bardzo drogi i przez to nieopłacalny dla producentów masowych produktów spożywczych. Teraz ta sytuacja się zmienia i PKP Cargo Connect może zapewnić polskim producentom szybki i tani przewóz żywności do Chin - podsumowuje spółka.

 

Źródło: rynek-kolejowy.pl

Loading comments...
Wiadomość z kategorii:

Obserwuj nas w Google News 

i czytaj materiały szybciej niż inni

Google Icons 16 512

Dołącz teraz