Dodaj ogłoszenie

CenyRolnicze
NOTOWANIA
18 kwietnia 2019, Czwartek.
Kursy walut: USD USD - 3,8002 EUR EUR - 4,2790 GBP GBP - 4,9483 DKK DKK - 0,5732
Archiwum
18.04.2019 MATIF: pszenica kons. MAJ19 - 183,50 (- 0,81%), kukurydza CZE19 - 165,50 (0,00%), rzepak MAJ19 - 363,50 (+ 0,55%) [euro/tona] +++ +++ +++ 17.04.2019 13.08 DRÓB, cena tuszki w hurcie: 5,10- 5,90 zł/kg, średnia: 5,43 zł/kg (na podstawie informacji z 16 ubojni) +++

Chcemy kupować zdrową żywność, ze sprawdzonych źródeł

Paweł Hetnał

Już 40% mieszkańców Polski deklaruje, że przynajmniej raz w tygodniu kupuje produkt, który określa jako zdrową żywność – wynika z badań przeprowadzonych przez agencję badawczą MANDS na zlecenie De Heus. Jako miejsca zakupu respondenci wskazują przede wszystkim na: sklepy spożywcze (w tym dyskont, hipermarket), zakupy bezpośrednio od rolników, na targowisku i ryneczku. 

 

Zdrowa żywność to krótka lista składników

 

Respondenci, którzy wzięli udział w badaniu Zwyczaje zakupowe i żywieniowe konsumentów, zdrową żywność określają jako:

- produkty z krótką listą składników,

- naturalne – jak najmniej przetworzone,

- bez konserwantów,

- bez fosforanów,

- produkowane z dala od głównych ciągów komunikacyjnych.

 

Zdrowa żywność to szersze pojęcie, obejmujące bardziej sposób żywienia niż konkretne produkty. Dotyczy również sposobu organizowania zakupów – rozdzielania rodzajów produktów na różne sklepy, czytania etykiet – wszystko to ma na celu zapewnienie sobie poczucia, że zdrowo się odżywiamy. Ogólnopolskie badanie pokazało, że ponad 40% respondentów kupuje zdrową żywność przynajmniej raz w tygodniu, a tylko 10% nigdy tego nie robi.

 

Żywność kupujemy ze sprawdzonego źródła

 

Dla osób, które cenią szeroko rozumianą jakość i deklarują zdrowe zakupy, miejsce nabywania produktów jest uzależnione od kategorii zakupu. I tak, świeże mięso i wędliny kupowane są głównie w sklepie spożywczym ze stoiskiem mięsnym oraz sklepie specjalistycznym/u rzeźnika, jajka – od rolnika, ze wsi, z pewnego źródła, z kolei preferowanym miejscem dokonywania zakupu warzyw i owoców jest warzywniak. To najczęstsze i najbardziej pożądane miejsca dokonywania zakupu tych grup asortymentowych. Konsumentom blisko jest zatem do idei uporządkowania łańcucha żywności od pola do stołu, transparentnych zasad produkcji czy też pochodzenia produktów. Osoby biorące udział w badaniu nie pozostają obojętni wobec polskości produktów i producentów, liczy się „polskie pochodzenie i bliskość zakładów produkcyjnych co przekłada się na świeżość produktu” (wypowiedź spontaniczna respondenta).

Paweł Hetnał
Autor: Paweł Hetnał
Paweł Hetnał – absolwent Akademii Techniczno-Humanistycznej w Bielsku-Białej. Wieloletni dziennikarz portali i gazet lokalnych z terenu Podbeskidzia.

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Najnowsze artykuły autora:

Może zainteresuje Cię również:

9 na 10 Polaków sięga po napoje owocowe

Według najnowszego sondażu Instytutu Badań Pollster 9 na 10

W Rosji chcą wprowadzić kiełbasiany podatek. Ma po

Po podwyżce podatku VAT, wzroście akcyzy na benzynę i podatk

Trudno dziś zachęcić rolników do przechodzenia na

Wyzwania stojące przed współczesnym rolnictwem, przemiany za