Nowoczesny biznesmen, który przesiadł się z Ursusa do Lamborghini, ciężko pracujący i świetnie wykształcony specjalista – taki obraz rolnika maluje się z najnowszego Raportu IMAS Agri, który został przeprowadzony na reprezentatywnej próbie użytkowników internetu w Polsce.
„Zastanawialiśmy się, jak wypadną wyniki tego badania w porównaniu do podobnego projektu sprzed 7 lat” – mówi Marcin Piwowarczyk, szef badań internetowych z instytutu IMAS International.
„W roku 2011 obraz był niezbyt optymistyczny – rolnik przedstawiony był jako zaradny chłop, zacofany i słabo wykształcony. Społecznie spostrzegany jako człowiek zapracowany i biedny, często niezadowolony ze swojej doli. Obecny obraz jest zdecydowanie korzystniejszy!”
Z raportu IMAS Agri wynika także, że rolnik jest coraz lepiej wykształcony i obeznany z nowinkami w dziedzinie upraw i hodowli zwierząt, trochę weterynarz, mechanik i złota rączka. Jest to ktoś, kto kocha to co robi, ma szacunek do ziemi i zwierząt. Taki obraz wynika zapewne z wielu czynników, jednak z pewnością można powiedzieć, że społeczeństwo zaczęło doceniać tę profesję. To przekłada się zapewne na zaufanie do produktów i większą chęć zakupu jedzenia wytwarzanego w Polsce.
Analizy pochodzą z Raportu IMAS Agri, przygotowanego na podstawie badania IMAS International metodą ankiety internetowej CAWI, na reprezentatywnej próbie Polaków korzystających z Internetu. Ankieta została przeprowadzona w styczniu 2018 roku. Wyniki badania dostarczają informacji, jaki jest wizerunek polskiego rolnika oraz jaka jest wiedza Polaków na temat polskiego rolnika i rolnictwa. Dodatkowo część wyników porównano z 2011 r., co pozwoliło zaobserwować różnice w postrzeganiu polskiego rolnika na przestrzeni siedmiu minionych lat.
Źródło: IMAS International