Pogoda w tym roku nie rozpieszcza, opady na terenie niemal całego kraju długo uniemożliwiały rozpoczęcie właściwych żniw, a mimo sprzyjającej pogody w ostatnich dniach, na wiele pól jeszcze przez kilka dni nie uda się wjechać kombajnami.
Ursus SA w pierwszym półroczu 2017 r. utrzymał pozycję lidera w segmencie ciągników w mocach 80 KM, a także zwiększył wolumen sprzedaży swojego flagowego produktu do 156 sztuk, co stanowi prawie 2 proc. wzrost w stosunku do rynku w omawianym okresie.
Wczoraj John Deere ruszył w pokazową trasę po Polsce. W ramach Demo Tour prezentowane są nowości, a zainteresowani mogą zasiąść w fotelu operatora i przetestować w pełni zautomatyzowany nowy kombajn S780i.
Żniwa to czas, kiedy rolnicy z obawą, a jednocześnie z nadzieją śledzą prognozy pogody. Ulewne deszcze tuż przed zbiorem plonów sprawiają, że zamówioną usługę kombajnowania trzeba odwołać i czekać na kolejny dobry moment. Wydaje się, że niezbędne w gospodarstwie są wilgotnościomierze. Dzięki temu małemu urządzeniu, gospodarz wie, czy bez obaw może zwozić ziarno do magazynu, stodoły lub silosu.
Żniwa tuż tuż, rolnicy szykują magazyny i sprzęt, wstępnie orientują się, jak wyglądają ceny usług, jak choćby kombajnowania, transportu, suszenia, przechowywania. Regularnie obserwują notowania kontraktów na nowe zbiory. Duże gospodarstwa w okresie żniwnym pracują jak małe korporacje. Wszystkie trybiki muszą działać poprawnie, aby zbiory rozpoczęły się i zakończyły w odpowiednim momencie.
W każdym gospodarstwie rolnym urządzenia do transportu ziarna są niemal niezbędne. Dzięki takiemu wyposażeniu praca staje się nie tylko lżejsza, ale przede wszystkim łatwiejsza i szybsza. Producenci prześcigają się w oferowanym sprzęcie. Można wybierać spośród wielu rodzajów i typów.
Marka New Holland po raz pierwszy zaprezentowałą najnowsze modele ciągników specjalistycznych podczas pracy w winnicy. Pokaz odbył się w Winnicy Płochockich w Darominie.
Producenci ciągników rolniczy oferują traktory o coraz wyższych mocach generowanych z 4-ro cylindrowych silników. W opinii wielu rolników takie maszyny mają sens do mocy ok. 120-130 koni. W przypadku wyższych mocy, są z jednej strony uzasadnione obawy o wytrzymałość jednostki napędowej, a z drugiej dochodzą takie kwestie jak elastyczność silnika, wysokość momentu czy gabaryty i odpowiednia masa maszyny. Sam silnik waży o blisko 1/3 mniej a jednocześnie jest krótszy co zazwyczaj oznacza mniejszy rozstaw osi.
Zbliżają się żniwa. Część producentów sprzedaje ziarno zaraz po zbiorach, inni przechowują plony w magazynach i czekają na najlepsze warunki rynkowe. W coraz większej liczbie gospodarstw rolnicy stawiają silosy zbożowe. Dzięki nim nie muszą martwić się o miejsce w stodołach i innych budynkach gospodarczych. Ile kosztuje taka inwestycja i jak należy się do niej przygotować? Spróbujmy przeanalizować najistotniejsze zapisy prawne oraz cenniki najpopularniejszych producentów.
Firma ControlBee stworzyła pierwszy w Polsce czujnik GPS, chroniący pasieki przed rabunkiem i zniszczeniami uli. To proste w obsłudze urządzenie alarmuje właściciela pasieki o próbach kradzieży lub nietypowych sytuacjach, a przy tym nie szkodzi pszczołom. Innowacyjny polski system został m.in. nagrodzony na prestiżowych targach pszczelarskich w Korei Południowej.
Wybór nowych i używanych pras jest bardzo duży, zarówno maszyn krajowej jak i zagranicznej produkcji. Kupując maszynę wziąć pod uwagę jaki materiał będzie prasować oraz moc ciągnika, z którym prasa ma pracować. Zarówno prasy walcowe jak i łańcuchowe wymagają mocniejszych ciągników niż prasy łańcuchowe.
Jak duże zalety ma rolnictwo precyzyjne, pisał na początku kwietnia ekspert portalu CenyRolnicze.pl Dariusz Śmigielski w artykule Rolnictwo precyzyjne – sygnał GPS w prowadzeniu maszyn rolniczych. "Systemy automatycznego kierowania oraz systemy manualne stają się standardem w wielkoobszarowych gospodarstwach, a nawet decydują się na nie rolnicy uprawiający blisko 100 ha. Jest to wciąż technologia bardzo droga i zapewne długo tak pozostanie, dlatego mimo licznych zalet stosowania sygnału GPS w rolnictwie, wielu gospodarstwom nie opłaca się inwestować w tę technologię" - pisał Śmigielski. Dziś dowiadujemy się, że dużym wsparciem w polskim rolnictwie może okazać się Grupa Azoty. Co wymyślili marketingowcy, inżynierowie i eksperci spółki?
Spółka ZETOR TRACTORS a.s. prowadzi rozmowy na temat współpracy z nowym partnerem w zakresie dostaw i produkcji traktorów ZETOR w Rosji. Intensywne negocjacje o nawiązaniu współpracy są prowadzone z firmą Kovrov Electromechanical Plant (KEMP) z Obwodu Włodzimierskiego w Rosji, położonego na wschód od Moskwy. Przedmiotem rozmów są dostawy komponentów traktorów ZETOR, a także montaż maszyn w zakładzie partnerskim. Aktualnie pierwsza przesyłka komponentów jest w drodze do Rosji. Firma uważa wejście na rosyjski rynek za ważny etap w historii marki.
Grupa URSUS, największy polski producent ciągników z marką o ponad 120-letniej tradycji mechanizacji polskiego rolnictwa, odnotowała w I kwartale 2017 roku przychody ze sprzedaży na poziomie 72,28 mln zł. Zysk brutto wyniósł 4,98 mln zł, a zysk netto 3,84 mln zł. Grupa, poprzez spółkę dominującą URSUS S.A., skupia się na konsekwentnej rozbudowie swojej oferty ciągników, aktywnie działa w zakresie handlu zagranicznego oraz efektywnie pozyskuje nowych odbiorców.
Normy emisji spalin to prawdziwe przekleństwo spadające na kierowców samochodów osobowych, samochodów ciężarowych oraz operatorów maszyn rolniczych, budowlanych i innego rodzaju maszyn. Normy po raz pierwszy zostały wprowadzone w pierwszej połowie lat 90-tych i dotyczyły samochodów osobowych, dostawczych oraz lekkich ciężarówek.
Zbiór i transport słomy, siana czy sianokiszonki w gospodarstwach mających produkcje zwierzęcą zajmuje dużo czasu, w przypadku firm produkujących brykiet z słomy jest to wręcz wyzwanie logistyczne.
Jeśli w gospodarstwie zbiera się stosunkowo mało paszy i ściółki w postaci bel to wystarczają przyczepy rolnicze oraz lawety z przerobionych przyczep samozbierających. W przypadku transportu na duże odległości, dużej ilości bel warto pomyśleć o zakupie specjalistycznych przyczep.