kps

skiba

CenyRolnicze
18 kwietnia 2024, Czwartek.
Kursy walut wg NBP: USD USD - 4.0559 EUR EUR - 4.3309 GBP GBP - 5.0589 DKK DKK - 0.5805
Archiwum


17.04.2024 13:21 DRÓB, cena tuszki hurt: 6,70-7,70 zł/kg, średnia: 7,12 zł/kg (na podstawie informacji z 11 ubojni)

17.04.2024 MATIF: pszenica MAJ24: 203,25 (-0,25%), kukurydza CZE24: 195,50 (0,00%), rzepak MAJ24: 448,25 (-1,05%)

16.04.2024 SPRZEDAM 5 JAŁÓWEK, mieszaniec, 600 kg, kujawsko-pomorskie, radziejowski, 88-230, tel.: 724 745 830

15.04.2024 SPRZEDAM 100 T KUKURYDZY, trans. firmowy, opolskie, kluczborski, 46-282, tel.: 798 304 744

13.04.2024 SPRZEDAM 20 JAŁÓWEK, mięsny, 550 kg, mazowieckie, radomski, 26-680, tel.: 572 759 848

Dodaj komunikat

kowalczyk

agrifirm

Kto bogatemu zabroni? Nowy samolot biznesowy we flocie Pronaru

Redakcja
Pronar, samoloty, lotnisko

Pronar sukcesywnie rozwija swoją flotę lotniczą. Najnowszym nabytkiem firmy jest turbośmigłowy, samolot biznesowy Beechcraft King Air 350i, który w połowie sierpnia br. pojawił się na lotnisku w głównej siedzibie firmy w Narwi (woj. podlaskie). Stało się to ledwie kilka miesięcy po dołączeniu do floty innego modelu tego amerykańskiego producenta (1900D), a w międzyczasie prowadzona przez Pronar szkoła latania wzbogaciła się o kolejne szybowce treningowe.

 

Coraz szersza flota

 

Beechcraft King Air 350i to napędzana dwoma silnikami turbośmigłowymi o mocy ponad 1000 KM maszyna dedykowana pasażerskim lotom biznesowym. Sama rodzina modeli King Air jest uznawana za najdłużej produkowane samoloty tego typu na świecie stosowane cywilnie, choć istnieją też liczne wersje na wyposażeniu co najmniej kilkudziesięciu armii świata. Rozpiętość skrzydeł posiadanego przez Pronar egzemplarza wynosi 17,65 m, a maksymalna dopuszczalna masa startowa przekracza 6,8 t. Maszyna osiąga - w zależności od obłożenia - zasięg do 3 300 km, a maksymalna prędkość przelotowa przekracza 570 km/h. Samolot jest w stanie operować na pułapie nawet 10 000 metrów.

 

Jest to już czwarty Beechcraft pracujący dla Pronaru, który na potrzeby komunikacji wykorzystuje również modele King Air C90, King Air C250 oraz zakupiony z końcem minionego roku 1900 D, będący jak dotąd największym samolotem we flocie firmy z Narwi. Znajdziemy w niej również austriackiego Diamonda DA42 oraz odrzutową legendę rodzimego przemysłu lotniczego TS-11 Iskra. Pronar posiada również dwa śmigłowce – amerykańskiego Schweizera 333 oraz Mi-2.

 

Inwestycja w kolejną maszynę jest naturalną konsekwencją intensywnego rozwoju firmy, która będąc największym w Polsce producentem maszyn rolniczych, komunalnych i recyklingowych, prowadzi rozległe interesy na obszarze wszystkich zamieszkałych kontynentów. Lista krajów, do których firma eksportuje swoje wyroby stale się wydłuża, obejmując obecnie ponad 80 państw. Własna flota lotnicza skraca czas biznesowych delegacji, zapewnia szybkie dotarcie na miejsce serwisowych ekip, a także komfortową podróż zapraszanym przez firmę gościom. Co najmniej kilkukrotny wzrost ich liczby jest związany z ogromną popularnością otwartego w maju Centrum Wystawowego Pronaru w Siemiatyczach, gdzie na ponad 10 ha placu oraz w dwóch halach mieści się niespotykana na skalę europejską wystawa fabryczna zawierająca kompletną ekspozycję oferowanych przez firmę maszyn i komponentów.

 

Własna szkoła latania

 

Intensywnie rozwija się również działający w strukturach firmy Ośrodek Szkolenia Lotniczego Pronaru, dysponujący własną flotą wykorzystywaną do celów szkoleniowych oraz turystycznych (loty widokowe nad Podlasiem). Ta nadzwyczaj prężnie rozwijająca się szkoła latania również powiększyła swój stan posiadania - jeszcze przed tegorocznym sezonem zakupiono dwa polskie jednomiejscowe szybowce SZD-50-1 Junior, niezwykle cenione przez osoby dopiero rozpoczynające przygodę z pilotażem. Poza - obecnie już trzema - tymi modelami szybowców szkoleniową flotę tworzą dwumiejscowe szybowce SZD-54-2 Perkoz i PW-6, a także ultralekki samolot WT-9 Dynamic.

 

Inwestycje w nowe maszyny są elementem szerszej strategii Pronaru, który w połowie minionej dekady uruchomił własne lotnisko z unikalnym, długim na niemal 1,5 km pasem startowym o twardej nawierzchni z tworzywa sztucznego. Poza nim infrastrukturę lotniczą firmy tworzą: hangary, lądowisko śmigłowcowe, stacja meteo, lotnicza stacja radiowa z przyznaną własną częstotliwością, monitoring oraz system oświetlenia do lotów nocnych. Ze zbudowanego przez firmę lotniska korzystają również samorządy lokalne, służby ratunkowe oraz straż graniczna.

Loading comments...
Wiadomość z kategorii:

Obserwuj nas w Google News 

i czytaj materiały szybciej niż inni

Google Icons 16 512

Dołącz teraz

POLECAMY


Copyright © CenyRolnicze 2021. All rights reserved | Polityka prywatności i plików cookies | Regulamin serwisu