kowalczyk

kowalczyk

CenyRolnicze
25 maja 2022, Środa.
Kursy walut wg NBP: USD USD - 4.3069 EUR EUR - 4.5955 GBP GBP - 5.3938 DKK DKK - 0.6176
Archiwum


25.05.2022 12:56 DRÓB, cena tuszki hurt: 8,60-9,50 zł/kg, średnia: 9,17 zł/kg (na podstawie informacji z 10 ubojni)

25.05.2022 MATIF: pszenica WRZ22-404,50 (-1,46%), kukurydza CZE22-347,75 (-3,54%), rzepak SIE22-800,25 (-2,02%) [euro/t]

25.05.2022 SPRZEDAM 40 T PSZENICY KONS., transport firmowy, świętokrzyskie, opatowski, 27-500, tel.: 513 853 622

25.05.2022 SPRZEDAM 100 JAJ TYGODNIOWO, XL, świętokrzyskie, jędrzejowski, 28-350, tel.: 607 821 755

25.05.2022 SPRZEDAM 17 BYKÓW, mięsny, 700 kg, pomorskie, starogardzki, 83-213, tel.: 696 551 734

25.05.2022 SPRZEDAM 2 BYKI, mięsny, 700 kg, mazowieckie, przasnyski, 06-316, tel.: 516 552 096

24.05.2022 SPRZEDAM 26 T RZEPAKU, transport firmowy, wielkopolskie, gostyński, 63-800, tel.: 735 215 420

24.05.2022 SPRZEDAM 40 T PSZENICY KONS., transport firmowy, kujawsko-pomorskie, mogileński, 88-306, tel.: 691 628 959

23.05.2022 SPRZEDAM 25 T PSZENICY KONS., transport firmowy, lubelskie, hrubieszowski, 22-500, tel.: 663 707 558

23.05.2022 SPRZEDAM 2 JAŁÓWKI, mięsna, 550 kg, mazowieckie, gostyniński, 09-550, tel.: 880 081 394

23.05.2022 SPRZEDAM 12 BYKÓW, mieszaniec, 650 kg, kujawsko-pomorskie, grudziądzki, 86-320, tel.: 512 809 331

23.05.2022 SPRZEDAM 60 T PSZENŻYTA, transport firmowy, lubuskie, sulęciński, 66-435, tel.: 667 688 170

20.05.2022 SPRZEDAM 6000 T KUKURYDZY, transport firmowy, wielkopolskie, Poznań, 61-116, tel.: 601 551 563

Dodaj komunikat

agrifirm

agrifirm

Branża ciągników rolniczych staje w obliczu olbrzymiego kryzysu

Redakcja

Na skutek stanu epidemii znaczna część starostw wstrzymała rejestrację pojazdów. Jest to problem dotykający nie tylko sprzedawców samochodów, ale również producentów i dystrybutorów maszyn oraz urządzeń rolniczych. Rolnik, który nabędzie pojazd podlegający rejestracji, nie będzie mógł z niego korzystać, gdyż bez zarejestrowania niemożliwe jest ubezpieczenie OC. Ma to duże znaczenie przy zbliżającym się okresie intensywnych prac polowych. 

 

Polska Izba Gospodarcza Maszyn i Urządzeń Rolniczych w związku z epidemią koronawirusa, odpowiadając na trudną sytuację gospodarczą i obawy branży co do przyszłości, skierowała pismo do Premiera Rządu RP, z prośbą o podjęcie istotnych działań dla branży, których podjęcie może przyczynić się do zmniejszenia negatywnych skutków obecnej sytuacji.

 

W związku z bardzo trudną sytuacją gospodarczą spowodowaną pandemią koronawirusa SARS-CoV-2, Polska Izba Maszyn i Urządzeń Rolniczych w Toruniu, jako przedstawiciel branży mechanizacji rolnictwa, zwróciła się z prośbą do premiera RP o zainicjowanie działań, istotnych nie tylko dla tej branży, ale również dla innych dziedzin, obejmujących w szczególności:

 

- zmiany legislacyjne mające na celu wprowadzenie możliwości rejestracji pojazdów (w tym ciągników i przyczep rolniczych) na odległość (zdalnie),

 

- przesunięcia o rok (z 1 stycznia 2021r. na 1 stycznia 2022r.) obowiązywania nowych norm emisji spalin dla pojazdów rolniczych i leśnych.

 

Na skutek stanu epidemii znaczna część starostw wstrzymała rejestrację pojazdów. Jest to problem dotykający nie tylko sprzedawców samochodów, ale również producentów i dystrybutorów maszyn oraz urządzeń rolniczych. Rolnik, który nabędzie pojazd podlegający rejestracji, nie będzie mógł z niego korzystać, gdyż bez zarejestrowania niemożliwe jest ubezpieczenie OC. Ma to duże znaczenie przy zbliżającym się okresie intensywnych prac polowych. - Zdajemy sobie sprawę, że w obecnej sytuacji konieczne są daleko idące ograniczenia w kontaktach międzyludzkich, w tym w funkcjonowaniu urzędów. Uważamy jednak, że możliwe jest wprowadzenie rejestracji pojazdów bez bezpośredniego kontaktu z urzędnikiem. Np. poprzez składanie wniosków do urny i przesyłanie dokumentów wraz z tablicami rejestracyjnymi pocztą lub kurierem. Do tego jednak niezbędne jest wprowadzenie odpowiednich przepisów – przekonuje Józef Dworakowski, prezes Polskiej Izby Gospodarczej Maszyn i Urządzeń Rolniczych.

 

Panująca epidemia już spowodowała utrudnienia w przepływie produktów. Wiele fabryk ograniczyło produkcję lub wręcz ją wstrzymało. Zagrożone jest terminowe dofinansowywanie rolników (z uwagi na utrudnienia w kontaktach z Agencją Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa). Jest prawie pewne, że nastąpi spadek sprzedaży nowych maszyn rolniczych. W przypadku ciągników rolniczych ma to olbrzymie znaczenie, gdyż od 1.01.2021r. rejestrowane będą mogły być wyłącznie ciągniki spełniające kolejne wymogi normy emisji spalin Stage V, podczas gdy zarówno producenci jak i dystrybutorzy posiadają w magazynach silniki nie spełniające nowych norm i w obecnej sytuacji ich sprzedaż do końca bieżącego roku jest już niemożliwa. Branża ciągników rolniczych staje w obliczu olbrzymiego kryzysu. Jego potencjalne konsekwencje ekonomiczne mogą być bardzo dotkliwe również dla rolników.

 

- Jednym z najprostszych rozwiązań rozwiązania problemu byłoby wydłużenie okresu przejściowego do momentu uporania się gospodarki europejskiej z kryzysem, minimum o 1 rok. Innym dobrym rozwiązaniem wydaje się być zmiana przepisów dopuszczających dofinansowanie ciągników „wprowadzonych do obrotu do dnia 31 grudnia 2020 r.” zamiast zarejestrowanych do tej daty – sugeruje Józef Dworakowski

 

Poruszony problem dotyczy wszystkich krajów Unii Europejskiej dotkniętych epidemią. Zwracają na to uwagę największe organizacje europejskie, których to dotyczy. - Zwracamy się do pana premiera z prośbą o wzięcie pod uwagę branży mechanizacji rolnictwa, w przypadku nakładania kolejnych ograniczeń związanych z epidemią, jako branży o kluczowym znaczeniu dla produkcji i dystrybucji żywności – apeluje prezes Izby.

Loading comments...
Wiadomość z kategorii:

POLECAMY


Copyright © CenyRolnicze 2021. All rights reserved | Polityka prywatności i plików cookies | Regulamin serwisu