kojs

kojs

CenyRolnicze
23 marca 2023, Czwartek.
Kursy walut wg NBP: USD USD - 4.3011 EUR EUR - 4.6817 GBP GBP - 5.2966 DKK DKK - 0.6286
Archiwum


23.03.2023 MATIF: pszenica MAJ23: 245,00 (-1,21%), kukurydza CZE23: 242,75 (-0,82%), rzepak MAJ23: 436,25 (+1,34%)

23.03.2023 SPRZEDAM 50 T RZEPAKU, transport firmowy, lubelskie, biłgorajski, 23-412, tel.: 600 342 570

22.03.2023 13:12 DRÓB, cena tuszki hurt: 8,80-9,50 zł/kg, średnia: 9,11 zł/kg (na podstawie informacji z 10 ubojni)

21.03.2023 SPRZEDAM 3 BYKI, hf, 550 kg, warmińsko-mazurskie, olsztyński, 11-015, tel.: 530 533 568

21.03.2023 SPRZEDAM 58000 KURCZAKÓW BROJLERÓW, 2.8 kg, wielkopolskie, szamotulski, 64-520, tel.: 725 380 533

20.03.2023 SPRZEDAM 23 BYKI, hf, 750 kg, wielkopolskie, nowotomyski, 64-360, tel.: 510 232 873

18.03.2023 SPRZEDAM 20 T PSZENICY KONS., transport firmowy, łódzkie, skierniewicki, 96-130, tel.: 607 100 966

Dodaj komunikat

kowalczyk

kowalczyk

Jaki jest ulubiony owoc w diecie Polaków?

Redakcja
Jakie owoce najchętniej spożywają Polacy? Jakie obiecujące owocowe nowości coraz chętniej włączaliśmy do swoich diet w 2021 roku? Odpowiedź na te pytania znajdujemy w badaniach Kantar.

Jak się okazuje, ulubionym owocem Polaków jest truskawka. To także najbardziej czekany i najpopularniejszy owoc sezonowy. Kolejnym hitem jest borówka wysoka, która podbiła rankingi najzdrowszych owoców na całym świecie. To ulubiony owoc polskich dietetyków i specjalność eksportowa. Polskie borówki znają konsumenci w ponad 30 krajach, na 4 kontynentach. Wśród nowości, które podbiły rynek krajowy w mijającym sezonie jest minikiwi i jagoda kamczacka. Oba gatunki zyskują nowe kanały dystrybucji i oba mają już po blisko 4 miliony konsumentów.
 
„Naszą największą sezonową gwiazdą są truskawki. Jak jest sezon na truskawki, to jedzą je praktycznie wszyscy. Jeśli chodzi o truskawki, to zauważyliśmy, że rośnie konsumpcja poza sezonem. W grudniu, pod koniec roku kalendarzowego, mamy 2 miliony ludzi więcej niż rok temu, którzy jedli truskawki. W sezonie truskawki zyskały milion nowych klientów. W sezonie 2021 truskawki jadło 28,4 mln konsumentów. Kolejny nasz sezonowy lider to borówka wysoka. Gdy jest lato, lipiec, sierpień, ponad połowa Polaków deklaruje, że je borówki. Jest to zdecydowanie więcej niż było rok temu. Tylko w szczycie sezonu 2021 borówka zyskała ponad 2,5 miliony klientów, w sumie było ich ponad 17,1 mln. Jest to cały czas rosnący trend” - mówi Agata Zadrożna, ekspert Kantar Public.

Są też gatunki, które dopiero wchodzą do naszej diety. Tutaj wyróżnić trzeba minikiwi i jagodę kamczacką.

 

 

Jagoda kamczacka to owoc wiecznej młodości, postrzegana jest jako owoc przyszłości i „nowa borówka”. Coraz popularniejsze jest minikiwi. Jemy je bez obierania, jako owoc wyjątkowo zdrowy i wzmacniający odporność jesienią.

Jeśli chodzi o jagodę kamczacką sezon zaczęliśmy od 10% w czerwcu, w lipcu deklaracje spożycia sięgnęły 12%. To przekłada się na grubo ponad 3 miliony ludzi, którzy jedli je w różnej formie.

Jeśli chodzi o minikiwi, to jest ich jeszcze więcej, ponad 12%. To blisko 4 miliony konsumentów. Oba gatunki widać, że rosną, są coraz modniejsze.

„Jako Kantar już od 2 lat prowadzimy badania konsumpcji warzyw i owoców. Monitorujemy jakość diety Polaków. Jest to dla nas niezwykła przygoda, możemy uczestniczyć w integracji całego sektora. Widzimy, że tutaj się naprawdę udało, że ludzie razem pracują, tak żeby owoców i warzyw jedzono więcej. Dieta Polaków może być lepsza i to jest dla nas naprawdę bardzo ważne, że możemy w tym uczestniczyć i pomagać” – mówi Agata Zadrożna z Kantara.

„Czujemy jakąś misję. Sami pamiętamy o talerzu, kiedy siadamy do posiłku, wiemy, że połowa tego co jemy to powinny być warzywa i owoce. Dzięki współpracy wiemy, że dieta Polaków może być lepsza, a dzięki badaniom, że Polacy chcą tej lepszej diety” – dodaje Agata Zadrożna.

 

 

***„Narodowe badania konsumpcji warzyw i owoców” realizowane są przez KANTAR we współpracy z agencją INSPIRE smarter branding. Projekt jest realizowany pod honorowym patronatem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Finansowany jest ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw.

 

Źródło: PAP

 

Loading comments...
Wiadomość z kategorii:

POLECAMY


Copyright © CenyRolnicze 2021. All rights reserved | Polityka prywatności i plików cookies | Regulamin serwisu