Polska jednym z głównych celów promocji belgijskiej wieprzowiny

Redakcja

Flamandzkie Centrum Promocji Produktów Rolnych i Rybnych (VLAM) ma w tym roku więcej dostępnych środków niż w 2019 r. i zamierza i w dużej mierze zamierza je przeznaczyć na promocję wieprzowiny. Jednym z celów jest rynek polski. 

 

Zgodnie z obecnym budżetem na 2020 r. spodziewany jest całkowity dochód Centrum w wysokości 27,9 mln EUR. W porównaniu do 2018 r. jest to wzrost o 900 000 euro, czyli o 3,3%. Przyczyną tego wzrostu są głównie większe fundusze pochodzące z UE, które w tym roku wynoszą 6,58 mln EUR. Ponadto istnieją fundusze generowane z podatków i dotacji branżowych od rządu flamandzkiego. Po stronie kosztów VLAM planuje się 6,87 mln EUR na wydatki ogólne. Za 6,75 miliona euro planuje się przeprowadzić promocję sprzedaży czerwonego mięsa, z czego 4,35 miliona euro będzie przeznaczone na promowanie wieprzowiny.

 

VLAM planuje wydać 52% całkowitego budżetu na reklamę w Belgii, przy czym główną grupą docelową są konsumenci indywidualni. Ponadto 43% przeznaczono na promocję eksportu. Belgijskie Biuro Mięsne (BMO) nadal promuje wołowinę i wieprzowinę za granicą. Na ten instrument planuje się budżet w wysokości 3,64 mln EUR, z czego 2,54 mln EUR pochodzi z zasobów finansowych przeznaczonych na sektor świń. Głównymi rynkami docelowymi są nadal Niemcy, Polska, Holandia, Włochy, Wielka Brytania, Francja i Europa Wschodnia.

Loading comments...
Wiadomość z kategorii:

Obserwuj nas w Google News 

i czytaj materiały szybciej niż inni

Google Icons 16 512

Dołącz teraz