Brazylia szuka nowych rynków dla swoich produktów wieprzowych

Redakcja

Dane przedstawione przez brazylijski przemysł wieprzowy w pierwszej połowie 2018 r. wskazują na rozpaczliwą potrzebę otwarcia nowych rynków, ponieważ skuteczne zamknięcie rynku rosyjskiego (40% całkowitego wywozu wieprzowiny w 2017 r., 250 000 ton wieprzowiny) zagraża wydajności sektora, który konsekwentnie zwiększa swoje moce produkcyjne.

 

Do tej pory brazylijscy eksporterzy wieprzowiny zdołali zwiększyć eksport na chińskim rynku z 9% w 2017 r. do 30% w tym roku, a także do sąsiednich krajów: Argentyny, Chile, Urugwaju. Produkcja mięsa wieprzowego w Brazylii w pierwszym kwartale roku wyniosła 958 000 ton, 6% (+58,000 ton) więcej niż w pierwszym kwartale 2017 r. Oczekuje się, że produkcja utrzyma tendencje wzrostowe obserwowane w ostatnich latach w drugim kwartale, szczególnie biorąc pod uwagę fakt, że koszt produkcji w Brazylii jest zazwyczaj najniższy wśród głównych krajów produkujących mięso wieprzowe, z wyjątkiem USA.

 

- Jednak ta konkurencyjna pozycja niekoniecznie przełoży się na wyższy poziom eksportu w przyszłości, chociaż może mieć wpływ na cenę globalną. Regulowany rynek jest obecnie dobrze zaopatrzony, a brazylijscy eksporterzy jak dotąd usiłowali zdywersyfikować liczbę rynków międzynarodowych. Z drugiej strony dostęp został przyznany Korei Południowej, co powinno pomóc w sytuacji, gdy eksport rozpocznie się później w ciągu roku, a rosnące napięcia w innych krajach również powinny dawać szanse. Podczas gdy perspektywy mogą wyglądać bardziej pozytywnie, Brazylia być może nadal będzie musiała szukać zwiększonego zbytu na rynku krajowym - uważa Duncan Wyatt, główny analityk ds. Rolnictwa i rozwoju ogrodnictwa (AHDB).

 

ogloszenia dla hodowcow trzody chlewnej

 

Źródło: euromeatnews.com