Dodaj ogłoszenie

CenyRolnicze
NOTOWANIA
19 września 2019, Czwartek.
Kursy walut: USD USD - 3,9267 EUR EUR - 4,3425 GBP GBP - 4,9062 DKK DKK - 0,5815
Archiwum
19.09.2019 MATIF: pszenica kons. GRU19 - 171,75 (+ 0,15%), kukurydza LIS19 - 163,50 (- 0,30%), rzepak LIS19 - 387,00 (+ 0,58%) [euro/tona] +++ +++ +++ 18.09.2019 12:24 DRÓB, cena tuszki w hurcie: 4,70 - 5,60 zł/kg, średnia: 5,14 zł/kg (na podstawie informacji z 17 ubojni) +++ +++ +++

Rok rekordów i sukcesów MLEKOVITY

Cezary Wójcicki
najwieksza mleczarnia w polsce
Źródło: pixabay.com

W dniu 21 marca 2018 roku odbyło się Walne Zgromadzenie Przedstawicieli Członków Spółdzielni Mleczarskiej MLEKOVITA, na którym Prezes Zarządu Dariusz Sapiński przedstawił sprawozdanie z działalności firmy wraz z wynikami roku 2017.

 

- Jestem bardzo zadowolony z podsumowania ubiegłego roku, ponieważ pokazuje, że 2017 rok był kolejnym, w którym MLEKOVITA może pochwalić się dobrą kondycją – mówi Prezes Zarządu Grupy MLEKOVITA Dariusz Sapiński. – Osiągnęliśmy sukces w postaci stałego rozwoju firmy i wzrostu wartości marki MLEKOVITA, która jest obecnie najcenniejszą marką produkcyjnego sektora polskiej gospodarki i najdroższą marką w kategorii „Produkty żywnościowe”. Wprowadzamy kolejne nowe produkty, a z tych ubiegłorocznych wiele od momentu pojawienia się na rynku zyskało uznanie konsumentów i zdobyło nagrody na krajowych i międzynarodowych targach i konkursach. Zrealizowaliśmy kolejne ważne inwestycje, rozbudowując i modernizując infrastrukturę wewnętrzną – w tym Fabrykę Proszków Mlecznych, inwestycję kluczową i największą w historii firmy z dotychczas zrealizowanych, w wyniku której MLEKOVITA będzie nie tylko największym producentem proszków mlecznych w Polsce, ale i w Europie Środkowo-Wschodniej.

 

MLEKOVITA jako jedyna grupa mleczarska w Polsce i jeden z niewielu przetwórców mleczarskich w Europie przygotowana jest na 8 mln litrów dobowego przerobu surowca (możliwości samej tylko nowej Fabryki Proszków Mlecznych pozwalają na przerób 2 mln L surowca dziennie). W związku z regularnym zwiększaniem zdolności produkcyjnych w sposób odpowiedzialny oraz przemyślany realizowane są kolejne inwestycje, starając się, aby utrzymywać wydatki na nie na zbliżonym poziomie, z możliwością zwiększania ich w zależności od sytuacji na rynku. W 2017 r. na inwestycje wydanych zostało ponad 170 mln złotych. Związane one były przede wszystkim z budową Fabryki Proszków Mlecznych oraz zakupem nowych linii produkcyjnych, m.in. do wyrobu paluszków serowych – jedynej takiej w Polsce i jednej z 2-3 podobnych w całej Europie. Zainwestowano też w unikatowe rozwiązania technologiczne do produkcji serów kanapkowych do smarowania, twarogowych i topionych, jak również w linię do wytwarzania napojów serwatkowych czy do produkcji mleka w butelce z wygodną rączką. Nie ma dziś rozwoju bez inwestycji, a MLEKOVITA – jako lider branży w Europie Środkowo-Wschodniej i kreator modelu nowoczesnego biznesu mleczarskiego – musi nieustannie ewaluować i stawiać sobie najważniejsze cele, spośród których celem nadrzędnym jest bycie firmą globalną.

 

Inwestycje podyktowane były uwarunkowaniami rynkowymi związanymi z dużą dostępnością i dynamiką skupu surowca – która  wzrosła o blisko 10%.

 

Ogrom pracy wkładanej w rozwój bazy produktowej znakomicie ilustruje liczba nowych produktów oferowanych każdego roku konsumentom przez MLEKOVITĘ. Po rekordowym w liczbie nowych produktów roku 2015 (116 nowych  produktów w 14 kategoriach) i kolejnym bogatym w nowości 2016 r. (31 produktów w 8 kategoriach) w 2017 r. na rynek wprowadzono 31 produktów w 10 kategoriach.

 

Plany na kolejny rok obejmują dalszy, konsekwentny rozwój firmy i marki MLEKOVITA, w tym także w zakresie eksportu, w którym MLEKOVITA od wielu lat jest numerem 1: największym eksporterem produktów mleczarskich w Europie Środkowo-Wschodniej. Jest liderem nie tylko w wartości eksportowanych produktów, ale także pod względem liczby obsługiwanych krajów  oraz  asortymentów wysyłanych na rynki zewnętrzne. Eksportując swoje produkty do 144 krajów na wszystkich kontynentach: w Europie, Azji, Afryce, Australii oraz obu Amerykach: Północnej i Południowej (28 państw Unii Europejskiej i 116 poza UE) MLEKOVITA osiągnęła w 2017 r.  rekordową  wartość eksportu na poziomie ok. 1,2 mld zł.

 

Początki działalności eksportowej firmy MLEKOVITY sięgają okresu sprzed 30 lat, kiedy  to MLEKOVITA była dumna z faktu realizacji zapotrzebowania ze strony zagranicznych kontrahentów na  tzw. „półprodukty”. Obecnie firma ustawiła sobie poprzeczkę jeszcze wyżej i z powodzeniem podbija rynki całego świata, zaopatrując je w produkty w liczbie ponad 1000 dostępne w jej ofercie detalicznej.

 

Pomimo trudności wynikających z licznych barier MLEKOVITA doskonale radzi sobie na wymagających rynkach  międzynarodowych. Wynika to przede wszystkim z doskonałej strategii obranej przez Prezesa Zarządu Grupy MLEKOVITA Dariusza Sapińskiego, który bazując na  szerokiej i dogłębnej wiedzy, wieloletnim doświadczeniu i wyjątkowemu wyczuciu biznesowemu z powodzeniem wprowadza  MLEKOVITĘ na coraz nowe rynki. Jednym z niezbędnych elementów tej strategii jest zatrudnianie najwyższej klasy specjalistów nie tylko z Polski, ale też z Europy i świata, pracowników o narodowości zgodnej z obsługiwanymi  rynkami.

 

Na szczególną uwagę zasługuje sukces, jaki MLEKOVITA odniosła na rynku niemieckim. Wartość eksportu na ten rynek stanowi obecnie ponad 20% całego eksportu. Jest to największy oraz najdynamiczniej rozwijający się obsługiwany rynek zewnętrzny.

 

Produkty MLEKOVITY cenione są  przez krajowych i zagranicznych odbiorców za unikatowe wartości odżywcze i bezpieczeństwo pod względem zdrowotnym. Eksport produktów mleczarskich oraz wszelkie działania w tym zakresie podejmowane przez MLEKOVITĘ są polską dumą narodową, gdyż prezentują i promują Polskę na arenie międzynarodowej jako wiarygodnego partnera gospodarczego, wspierają dobry wizerunek polskiego przedsiębiorcy, przyczyniają się do rozwoju gospodarczego kraju oraz przyciągają inwestorów, a także budują kapitał zaufania wobec Polski i Polaków.

 

Źródło: MLEKOVITA

Cezary Wójcicki
Autor: Cezary Wójcicki
Cezary Wójcicki – inżynier rolnictwa, obecnie student zootechniki na Uniwersytecie Przyrodniczym w Poznaniu. Pasjonat rolnictwa, w szczególności produkcji zwierzęcej. Poza karierą naukową aktywnie uczestniczy w życiu swojego gospodarstwa, a od niedawna rozpoczął współpracę z portalem..

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.   Wszystkie artykuły autora
Najnowsze artykuły autora:

Może zainteresuje Cię również:

Bośnia i Hercegowina wyeksportuje 3 tys. ton wołow

Polska straciła w ostatnim czasie dostęp do tureckiego rynku

W tym roku producentom mleka pozostaje walka o prz

Producenci mleka coraz mocniej odczuwają skutki tegorocznej

Fizyczne rozmiary produkcji zwierzęcej w 2018 roku

W 2018 r. uzyskano następujący poziom produkcji podstawowych