kps

kps

CenyRolnicze
28 marca 2024, Czwartek.
Kursy walut wg NBP: USD USD - 4.0081 EUR EUR - 4.3191 GBP GBP - 5.0474 DKK DKK - 0.5792
Archiwum


28.03.2024 MATIF: pszenica MAJ24: 203,50 (+1,37%), kukurydza CZE24: 193,25 (+ 1,44%), rzepak MAJ24: 438,00 (-0,79%)

27.03.2024 14:28 DRÓB, cena tuszki hurt: 7,80-8,60 zł/kg, średnia: 8,17 zł/kg (na podstawie informacji z 12 ubojni)

27.03.2024 SPRZEDAM 12 T PSZENŻYTA, trans. firmowy, wielkopolskie, kolski, 62-640, tel.: 690 050 400

26.03.2024 SPRZEDAM 26 T PSZENICY PASZ., trans. firmowy, podkarpackie, krośnieński, 38-460, tel.: 519 550 918

26.03.2024 SPRZEDAM 48 JAŁÓWEK, mieszaniec, 500 kg, mazowieckie, wyszkowski, 07-203, tel.: 500 062 366

26.03.2024 SPRZEDAM 15 TUCZNIKÓW, 120 kg, 100%, warmińsko-mazurskie, działdowski, 13-230, tel.: 796 437 003

25.03.2024 SPRZEDAM 20 JAŁÓWEK, mięsny, 700 kg, kujawsko-pomorskie, włocławski, 87-865, tel.: 722 018 877

24.03.2024 SPRZEDAM 100 T PSZENICY KONS., trans. firmowy, lubelskie, świdnicki, 21-065, tel.: 791 816 003

Dodaj komunikat

agrifirm

agrifirm

Mieli podbijać rynki i zmieniać świat. Producenci wegańskich odpowiedników mleka i mięsa walczą o przetrwanie

Redakcja
burgery, wege, Beyond Meat

Dawne supergwiazdy żywienia wegańskiego straciły ekonomiczny impet. Beyond Meat stracił około 85% swojej wartości giełdowej w 2022 roku, a Oatly 80%. A perspektywy wcale nie są lepsze. Zwolnienia i oszczędności, to najbliższa perspektywa dla obu „potentatów”.

 

Właściciele Beyond Meat twierdzą, że spadek sprzedaży wynika z „połączenia słabszego niż oczekiwano popytu na białka roślinne i zmieniających się zachowań zakupowych klientów i sprzedawców detalicznych” oraz „z obniżek cen w USA i większych obniżek cen katalogowych w UE”. Silniejszy dolar był również wymieniany jako negatywny czynnik, ponieważ międzynarodowa sprzedaż detaliczna spadła o ponad 50%. Oatly również znacznie obniżył swoją prognozę na cały rok. Najbardziej znana marka mleka owsianego planuje masową redukcję etatów i przewiduje roczne oszczędności w wysokości do 25 milionów dolarów dzięki strategii reorganizacji. - Wyniki trzeciego kwartału były poniżej naszych oczekiwań, głównie ze względu na ograniczenia związane z COVID-19 w Azji, problemy produkcyjne w obu Amerykach i trwające trudności na rynku walutowym — powiedział Toni Petersson, dyrektor generalny Oatly.

 

- Chociaż wyniki tego kwartału są rozczarowujące, z gwałtownym spadkiem sprzedaży i związanymi z nim efektami domina, spowodowanymi trudnym otoczeniem makroekonomicznym, wdrażamy agresywne działania, które pozytywnie wpłyną na naszą krótkoterminową działalność. Obejmuje to redukcję obecnej siły roboczej o około 200 pracowników, co stanowi około 19% całkowitej globalnej siły roboczej firmy – powiedział Ethan Brown z Beyond Meat

 

Redukcja etatów i spadająca sprzedaż

Szef Beyond Meat mówił kiedyś o zmianie świata, ale obie firmy wydają się mieć teraz zupełnie inne wyzwania. Przede wszystkim zmiana zachowań zakupowych wraz z eksplodującymi cenami konsumpcyjnymi okazują się być głównym dylematem dla stosunkowo drogich produktów obu firm. Spadająca sprzedaż, wysokie straty i zwalniani pracownicy mówią same za siebie.

 

Obecne ceny akcji odzwierciedlają ten kryzys. Beyond Meat podaje wiele przyczyn kryzysu, w tym wysoką inflację, rosnące stopy procentowe, rosnące obawy przed recesją, Covid, dostępność siły roboczej i wojnę na Ukrainie. Podobnie Oatly również spadł do nowego minimum w listopadzie. Notowany na giełdzie lider alternatywnych produktów mlecznych obniżył swoje prognozy sprzedaży, ponieważ walczył o „przestawienie konsumentów produktów mlecznych na mleko roślinne”.

 

Jest to niepokojący trend nie tylko dla tych dwóch firm, ale dla większości wegańskich zamienników. Produkty te są zazwyczaj sprzedawane drożej w stosunku do konwencjonalnych produktów mięsnych i mlecznych. 

 

Jednak Toni Petersson, CEO Oatly, jest przekonany , że wysoka inflacja nie jest powodem dalszego spadku sprzedaży i powiedział analitykom, że popyt na mleko roślinne będzie rósł pomimo rosnącej presji kosztowej. - Tu nie chodzi o popyt, chodzi o tempo wzrostu i to, jak szybko można przyciągnąć nowych konsumentów do przestrzeni – powiedział. Jednak w czasach zawirowań gospodarczych wiarygodność takich stwierdzeń szybko zostaje wystawiona na próbę. Wydaje się, że przynajmniej Beyond Meat zdaje sobie sprawę z problemu. Firma planuje obniżyć ceny w całej Europie.

 

 

Źródło: Agrarheute

Loading comments...
Wiadomość z kategorii:

Obserwuj nas w Google News 

i czytaj materiały szybciej niż inni

Google Icons 16 512

Dołącz teraz

POLECAMY


Copyright © CenyRolnicze 2021. All rights reserved | Polityka prywatności i plików cookies | Regulamin serwisu