W Brukseli trwa ofensywa antymięsna i antyhodowlana

Paweł Hetnał
zakaz reklamy mięsa, mięso, reklama mięsa

Komisja Europejska prowadzi publiczne konsultacje na temat unijnej polityki promocyjnej produktów rolnych. Przegląd polityki promocyjnej jest podejmowany pod kątem jej wkładu w „zrównoważoną produkcję rolną i konsumpcję, zgodnie z przejściem na dietę bardziej roślinną”. Na celowniku oczywiście znalazło się mięso.

 

- W ramach polityki wcześniej finansowano kampanie, takie jak „Zostań beefatarianinem” i „Miłośnicy wieprzowiny w Europie”, mające na celu zwiększenie spożycia mięsa. Takie wykorzystanie pieniędzy podatników UE jest sprzeczne z zobowiązaniem UE do zrównoważonego rozwoju i dobrostanu zwierząt – czytamy w komunikacie organizacji Eurogroup for Animals, która wzywa do zaprzestania promocji produktów zwierzęcych. - Zamiast tego polityka promocyjna powinna ułatwiać kluczową zmianę diety poprzez promowanie żywności pochodzenia roślinnego – przekonuje EfA

 

- Kampanie promocyjne dotyczące produktów rolnych UE mają na celu otwarcie nowych możliwości rynkowych dla rolników z UE i szeroko rozumianego przemysłu spożywczego, a także pomoc w budowaniu istniejących przedsiębiorstw. Konsultacje te pozwolą uzyskać opinie na temat tego, w jaki sposób polityka promocyjna może zwiększyć swój wkład w promowanie bardziej zrównoważonej produkcji i konsumpcji oraz bardziej zbilansowanych diet zgodnie ze strategiami Komisji Europejskiej „Od pola do stołu i różnorodności biologicznej” oraz planem „Europa w walce z rakiem” – czytamy w komunikacie Komisji Europejskiej informującym o rozpoczęciu konsultacji, które kończą się 23 czerwca.

 


Loading comments...
Wiadomość z kategorii:

Obserwuj nas w Google News 

i czytaj materiały szybciej niż inni

Google Icons 16 512

Dołącz teraz