Dodaj ogłoszenie

CenyRolnicze
NOTOWANIA
19 kwietnia 2021, Poniedziałek.
Kursy walut: USD USD - 3.7816 EUR EUR - 4.5474 GBP GBP - 5.2474 DKK DKK - 0.6115
Archiwum
19.04.2021 MATIF: pszenica MAJ21 - 216,50 (- 0,57%), kukurydza CZE21 - 220,50 (+ 1,02%), rzepak MAJ21 - 530,75 (+ 4,22%) [euro/tona] +++ +++ +++ 19.04.2021 13:45 DRÓB, cena tuszki w hurcie: 5,90 - 6,50 zł/kg, średnia: 6,21 zł/kg (na podstawie informacji z 12 ubojni) +++ +++ +++ +++

Greenpeace Polska: Wsparcie promocji mięsa ze środków unijnych musi się skończyć

Redakcja

- Aż 59% przyznanych przez UE środków na promocję produktów rolnych Polska wydała na reklamę mięsa i nabiału, a na promocję owoców i warzyw tylko 28%. Celem wielu kampanii reklamowych była promocja większego spożycia mięsa i nabiału – pisze w z wyrzutem Greenpeace Polska. Takie głosy mają silne wsparcie w osobie Fransa Timmermansa, wiceprzewodniczącego Komisji Europejskiej, który odpowiedzialny jest za wdrożenie Zielonego Ładu.

 

Komisja Europejska prowadzi w tym roku ocenę skutków, aby zdecydować w jaki sposób należy zrewidować politykę promocyjną, aby była bardziej wydajna, ale także aby lepiej przyczynić się do osiągnięcia celu zrównoważonego rozwoju strategii „Od pola do stołu”.

 

- Niemniej jednak Copa-Cogeca otrzymała informacje bezpośrednio od działu DG AGRI odpowiedzialnego za promocję, że przegląd, pod silną presją wiceprzewodniczącego wykonawczego Fransa Timmermansa, może pójść jeszcze dalej i zakończyć promocję mięsa (nawet jeśli jest produkowane w sposób zrównoważony) oraz wielu innych produktów (niektórych oznaczeń geograficznych, wina i innych), a promowane będą tylko zrównoważone owoce i warzywa – przestrzega Krajowa Rada Izb Rolniczych.

 

- To niedopuszczalne, że UE wydaje ponad 250 mln euro, aby napędzać konsumpcję produktów, których produkcja jest szkodliwa dla środowiska i których nadmierne spożycie ma negatywny wpływ na nasze zdrowie. W Polsce i w całej Europie jemy za dużo mięsa, kilka razy więcej niż zalecane przez lekarzy normy. Spożywanie na masową skalę mięsa i nabiału produkowanych na fermach przemysłowych, naraża nas na ryzyko nowych pandemii, rujnuje klimat i niszczy przyrodę – przekonują działacze Greenpeace Polska.

 

- Komisja Europejska dokonuje obecnie przeglądu unijnej polityki promocji produktów rolno-spożywczych w celu zwiększenia jej wkładu w produkcję i konsumpcję przyjazną środowisku. Czy będzie to oznaczać koniec wydawania unijnych pieniędzy na szkodliwe reklamy? Nie jest to niestety oczywiste. Wsparcie promocji mięsa ze środków unijnych musi się skończyć. Te pieniądze powinny zostać przeznaczone na wspieranie transformacji rolnictwa w UE na bardziej przyjazne dla środowiska – uważa Greenpeace.

 

Może zainteresuje Cię również:

Walka z mięsem nie ma sensu. Taka dieta towarzyszy

Rzekoma szkodliwość produktów pochodzenia zwierzęcego, w tym

Co trapi branżę wołową? Spadek ubojów, Mercosur,

- Niestety cały czas nie możemy doprosić się Komisji Europej

Jak hodowcy oceniają Fundusz Promocji Mięsa Wieprz

W 2020 r. zarząd Funduszu Promocji Mięsa Wieprzowego wydał 1