Mała zadyszka eksportowa ukraińskiego drobiarstwa

Redakcja

Wiodące ukraińskie przedsiębiorstwo drobiarskie, grupa  MHP,  ogłosiła wyniki za trzeci kwartał. Ku zaskoczeniu  wielu analityków przyzwyczajonych do tego, że od pewnego czasu każdy raport kwartalny MHP pokazywał  ogromne wzrosty eksportu, tym razem grupa MHP pokazała nieznaczny, bo jednoprocentowy spadek  sprzedaży zagranicznej. Co ciekawe, za zahamowanie zagranicznej ekspansji MHP odpowiada najważniejszy  dla tego przedsiębiorstwa rynek czyli Bliski Wschód i Północna Afryka.

 

Oczywiście zsumowanie ostatniego raportowanego kwartału z pierwszymi dwoma pokazuje cały czas wzrost sprzedaży zagranicznej. W okresie styczeń – wrzesień 2019 roku sprzedaż eksportowa przedsiębiorstwa MHP wyniosła 269,7 tys. ton, co oznacza imponujący wzrost aż o 26 proc.  porównują rok do roku. Ogólnie, pierwszych dziewięć miesięcy roku pokazuje, że eksport to już większość bo 53 procent  sprzedaży MHP ogółem. W analogicznym okresie zeszłego roku eksport stanowił 48 procent całkowitej sprzedaży. Poinformowano również, że kontrolowana od niedawana przez MHP słoweńska firma  Perutnina Ptuj wyprodukowała do września tego roku 46 tys. ton mięsa kurcząt i indyków (sprzedaż wyniosła  blisko 37 tys. ton). Zakłady przetwórstwa Perutnina Ptuj wytworzyły 21 tys. ton produktów mięsnych. Według statystyk w okresie trzech kwartałów 2019 roku największy producent kurczaków na Ukrainie zwiększył produkcję o 18 proc. do 540,1 tys. ton wobec 458,5  tys. ton w takim samym okresie roku 2018. Przyczyniły się  do tego głównie inwestycje w rozbudowę kompleksu drobiarskiego w Winnicy.

 

Źródło: KIPDiP

 

plukon

Loading comments...
Wiadomość z kategorii:

Obserwuj nas w Google News 

i czytaj materiały szybciej niż inni

Google Icons 16 512

Dołącz teraz