Oficjalne dane opublikowane przez polskie Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi pokazują, że eksport drobiu zwiększył się w pierwszym kwartale bieżącego roku o 12,5% w porównaniu z tym samym okresem 2017 roku. Polski drób chętnie przyjmują na swój rynek m. in. Niemcy, Hiszpanie i Brytyjczycy.
Eksport drobiu zwiększył się do wszystkich istniejących głównych partnerów handlowych Polski, z wyjątkiem Francji, Węgier, Bułgarii i Rumunii. Eksport do tych krajów spadł o około 9% w ramach długofalowego trendu, w którym rosnąca konsumpcja drobiu w krajach Europy Zachodniej jest zaspokajana przez produkcję w innych krajach Europy Środkowej i Wschodniej.
Jednak kluczowi partnerzy handlowi zwiększyli popyt na polskie produkty drobiowe w następujący sposób: Niemcy (o 21%), Wielka Brytania (o 18%), Holandia (o 11%), Hiszpania (o 22%) i Belgia (o 16%) %). Polska jest największym producentem drobiu w Unii Europejskiej, a najnowsza prognoza mówi o produkcji, która przekroczy 201 000 ton w 2018 r., pokrywając prawie 20% konsumpcji w UE. Wielka Brytania (14%) i Hiszpania (11%) zajmują drugie i trzecie miejsce w rankingu producentów drobiu w Europie.
Źródło: www.euromeatnews.com