Rośnie popyt na mrożone dania z kurczaka

Joanna Kawka

Jak wynika z raportu Future Market Insights do 2026 roku popyt konsumencki na mrożone dania gotowe będzie dużo większy. Gotowe mrożone posiłki są łatwe w przygotowaniu, charakteryzują się też niską utratą wartości odżywczej i wydłużonym okresem przydatności do spożycia, dlatego też konsumenci sięgają po nie coraz częściej.

Jakie dania sprzedają się najlepiej? Są to dania z kurczaka. Do 2026 roku ponad 1/3 globalnej wartości mrożonych dań gotowych zostanie osiągnięta właśnie dzięki sprzedaży „dań drobiowych”.

Na produkcję isprzedaż wpływają takie czynniki jak standardy jakości i bezpieczeństwo. Chcąc sprostać coraz większym wymaganiom klientów firmy inwestują w metody, które pozwalają nautrzymanie stałej jakości mrożonych posiłków, z naciskiem na zaawansowane rozwiązania opakowaniowe.

Z pewnością będziemy świadkami konsolidacji firm w łańcuchu chłodniczym i innowacji w parku maszynowym, aby dostosować go do intensywniejszego poziomu produkcji. W raporcie za czynniki mogące hamować tempo rozwoju globalnego rynku dań mrożonych uznane zostały istniejące „niedociągnięcia” w łańcuchu chłodniczym, logistyce i złożoność procesu produkcyjnego. Oczekuje się, że w Europie i Ameryce Północnej znacznie wzrośnie sprzedaż mrożonych dań gotowych. Jednak ważni gracze, jak: McCain Foods Ltd. czy Nestle SA, skoncentrują swoją działalność w regionie Azji i Pacyfiku (z wyłączeniem Japonii, APEJ) - tam ekspansja będzie najszybsza. Szacuje się, że prawie 50% mrożonych dań gotowych produkowanych na świecie będzie sprzedawana w regionie APEJ.

 

Źródło: KIPDiP

Autor: Joanna Kawka
Najnowsze artykuły autora:

Loading comments...
Wiadomość z kategorii:

Obserwuj nas w Google News 

i czytaj materiały szybciej niż inni

Google Icons 16 512

Dołącz teraz