W minionym tygodniu w Ministerstwie Rolnictwa największe organizacje branżowe z rynku mięsa wieprzowego porozumiały się co do wspólnej przyszłości tego sektora. Strategia zakłada wsparcie dla małych jak i ekologicznych hodowli. Koncepcja nie wyklucza też dużych, na których opiera się eksport.
Związek Polskie Mięso wspólnie z Unią Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego UPEMI, Polskim Związkiem Hodowców i Producentów Trzody Chlewnej POLSUS, Gobarto-Cedrob, Krajowym Związkiem Pracodawców Producentów Trzody Chlewnej, Stowarzyszeniem Rzeźników i Wędliniarzy RP oraz Podlaskim Związkiem Rolniczych Zrzeszeń Branżowych Producentów Trzody Chlewnej zawarli porozumienie w sprawie opracowania nowej strategii dla polskiej wieprzowiny.
- Nie będzie to zupełnie nowy dokument, bo strategię stworzono już kilka lat temu, ale znajdą się w nim nowe rozwiązania. Tak, żeby zmniejszyć wahania cen na rynku – informuje Telewizja Polska.