Akcje firmy Beyond Meat produkującej roślinne alternatywy dla mięsa wzrosły w czwartek na wieść, że McDonald's wykorzysta jej wegańską wołowinę w testach nowego burgera. Pojawi się on już niedługo w ofercie restauracji w Kanadzie.
Sieci fastfoodów już od jakiegoś czasu interesują się roślinnymi alternatywami dla mięsa. KFC testowało „fałszywego kurczaka” firmy Beyond Meat, a Dunkin’ Donuts, amerykańska sieć barów, roślinną kiełbasę śniadaniową. Burger King w swojej kanapce Impossible Whopper wykorzystuje natomiast wegańskie mięso firmy Rival Impossible Foods.
McDonald’s pozostawał dotychczas nieobecny na tej liście. Dlatego informacja, że wegańskie burgery zostaną wykorzystane w teście w kanadyjskich restauracjach niezwykle ucieszyły firmę Beyond Meat.
Czy jednak współpraca ta okaże się sukcesem, pokaże czas. Jak twierdzą eksperci, popularna sieć fast foodów wymagałaby ogromnego, stałego zapotrzebowania na produkt, czemu może nie sprostać Beyond Meat z niepewnym łańcuchem dostaw. Uważają, że znacznie lepiej sprawdziłby się roślinny produkt alternatywny dla kurczaka.
Źródło:
Barron’s