Dodaj ogłoszenie

CenyRolnicze
NOTOWANIA
14 listopada 2019, Czwartek.
Kursy walut: USD USD - 3,9011 EUR EUR - 4,2916 GBP GBP - 5,0130 DKK DKK - 0,5743
Archiwum
13.11.2019 MATIF: pszenica kons. GRU19 - 177,50 (- 0,42%), kukurydza STY20 - 163,25 (- 0,31%), rzepak LUT20 - 390,00 (+ 0,32%) [euro/tona] +++ +++ +++ 13.11.2019 12:21 DRÓB, cena tuszki w hurcie: 4,80 - 5,60 zł/kg, średnia: 5,19 zł/kg (na podstawie informacji z 17 ubojni) +++

Zmiany w Funduszu Promocji Mięsa Wieprzowego

Redakcja

Od wczoraj zaczęły obowiązywać nowe rozwiązania w zakresie wykorzystania środków Funduszu Promocji Mięsa Wieprzowego. Od teraz pieniądze z tego Funduszu będą mogły być przeznaczane wyłącznie na promocję mięsa wieprzowego pochodzącego ze świń urodzonych w Polsce.

 

Nowe rozwiązanie wynikają z faktu, że skończył się 2 letni okres przejściowy wprowadzony 1 stycznia 2017 r. Wówczas weszły w życie przepisy ustawy z dnia 15 grudnia 2016 r. o zmianie ustawy o funduszach promocji produktów rolno-spożywczych, na mocy których środki funduszy promocji mogą być przeznaczane na finansowanie działań promocyjnych i informacyjnych dotyczących produktów rolno-spożywczych, których produkcja podstawowa odbyła się na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, a w przypadku produktów przetworzonych, do produkcji których użyto nie więcej niż 25 % składników pochodzących z poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

 

Z uwagi na specyfikę branży wieprzowej, w której duży odsetek ubitych świń w 2015 r. stanowiły zaimportowane prosięta i warchlaki, na etapie prac sejmowych nad projektem tej ustawy wprowadzono 2-letni okres przejściowy w zakresie spełnienia wymagania w odniesieniu do miejsca urodzenia zwierzęcia, od którego pochodzi mięso wieprzowe, którego dotyczyć będą działania i programy informacyjne i promocyjne, wspierane ze środków funduszu promocji. W przypadku branży mięsa wieprzowego do dnia 31 grudnia 2018 r. środki finansowe funduszy promocji produktów rolno-spożywczych mogły być przeznaczane na finansowanie lub współfinansowanie programów lub działań promocyjnych lub informacyjnych, dotyczących mięsa wieprzowego, które zostało pozyskane ze świń, których:

1) ostatni etap chowu wynoszący co najmniej 4 miesiące odbył się na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej – w przypadku świń, których wiek w chwili poddawania ubojowi przekraczał 6 miesięcy;

2) chów odbył się na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej co najmniej od dnia, w którym osiągnęły masę 30 kg – w przypadku świń, których wiek w chwili poddawania ubojowi nie przekraczał 6 miesięcy, a ich masa wynosiła co najmniej 80 kg;

3) chów odbył się na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej – w przypadku świń, których wiek w chwili poddawania ubojowi nie przekraczał 6 miesięcy, a ich masa wynosiła mniej niż 80 kg.

 

Ten okres przejściowy miał na celu ułatwienie branży mięsa wieprzowego dostosowanie cyklu produkcji mięsa w taki sposób, aby po 31 grudnia 2018 r. wsparcie ze środków funduszy mogło być przeznaczane na działania lub programy informacyjne lub promocyjne dotyczące mięsa wieprzowego wyłącznie pochodzącego od świń urodzonych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej oraz których chów i ubój odbył się na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

 

ogloszenia dla hodowcow trzody chlewnej

 

Źródło: MRiRW

Może zainteresuje Cię również:

Chiny produkują coraz cięższe świnie. Sprzedaż soi

Chińscy rolnicy hodują coraz cięższe świnie, aby czerpać zys

Chcieli stworzyć wzorcową hodowlę prosiaków i ogra

- Instytut szczęśliwego prosiaka Wipaszu zablokowany – poinf

Wyraźny spadek niemieckiej produkcji trzody chlewn

Spadek uboju świń w Niemczech był kontynuowany w kwietniu. W