zm skiba

skiba

CenyRolnicze
16 kwietnia 2024, Wtorek.
Kursy walut wg NBP: USD USD - 4.0687 EUR EUR - 4.3197 GBP GBP - 5.0609 DKK DKK - 0.5790
Archiwum


15.04.2024 13:47 DRÓB, cena tuszki hurt: 6,80-8,40 zł/kg, średnia: 7,30 zł/kg (na podstawie informacji z 12 ubojni)

15.04.2024 MATIF: pszenica MAJ24: 203,75 (+0,12%), kukurydza CZE24: 195,50 (+ 0,51%), rzepak MAJ24: 460,00 (+0,22%)

15.04.2024 SPRZEDAM 100 T KUKURYDZY, trans. firmowy, opolskie, kluczborski, 46-282, tel.: 798 304 744

13.04.2024 SPRZEDAM 20 JAŁÓWEK, mięsny, 550 kg, mazowieckie, radomski, 26-680, tel.: 572 759 848

11.04.2024 KUPIĘ 20 BYCZKÓW, mięsny, 100 kg, lubelskie, łukowski, 21-413, tel.: 514 304 912

10.04.2024 SPRZEDAM 48 KRÓW, 750 kg, warmińsko-mazurskie, giżycki, 11-510, tel.: 519 554 146

10.04.2024 SPRZEDAM 43 BYKI, mięsny, 290 kg, zachodniopomorskie, goleniowski, 72-200, tel.: 572 952 620

10.04.2024 SPRZEDAM 14 JAŁÓWEK, hf, 6-7 m-cy, cielne, kujawsko-pomorskie, rypiński, 87-515, tel.: 728 352 089

Dodaj komunikat

agrifirm

kowalczyk

Kampania uderzająca w polski sektor mleczarski

Redakcja

W lipcu 2018 roku Fundacja Międzynarodowy Ruch na Rzecz Zwierząt Viva! rozpoczęła kampanię o nazwie Prawdziwa cena mleka. Aktywiście proponują odejście od spożywania produktów mleczarskich i zastąpienie ich roślinnymi odpowiednikami jako powód podając rzekomo niskie warunki dobrostanu krów mlecznych.

 

W odpowiedzi na tę kampanię Instytut Gospodarki Rolnej zwraca uwagę na sukcesy, które w ostatnim czasie odnosił sektor mleczarski. W ubiegłym roku eksport branży oscylował w granicach 2,1 mld euro przy dodatnim saldzie wynoszącym 1,09 mld euro. Rokrocznie wzrastają także produkcja i eksport mleka płynnego oraz produktów mlecznych. W 2017 roku rolnicy zanotowali wzrosty produkcji mleka płynnego (33%), śmietany zagęszczonej (37%), jogurtów (20%), serów podpuszczkowych dojrzewających (5%), serów niedojrzewających i twarogów (2,5%), sama branża przetrwała także choćby kryzys na światowym rynku masła.

 

Instytut Gospodarki Rolnej stoi na stanowisku, że kampania Fundacji Viva! wpisuje się w znacznie szerszy kontekst walki z polskim rolnictwem. - W ostatnim czasie celem aktywistów stali się przedstawiciele sektorów futrzarskiego, drobiarskiego, producenci trzody chlewnej czy jaj. Kampanie organizacji ekologicznych wpływają na ograniczenie możliwości inwestycyjnych rolników, negatywnie odbijają się na wskaźnikach produkcji rolnej oraz eksportu artykułów rolno-spożywczych, a co za tym idzie stanowią realne zagrożenie dla stabilności funkcjonowania sektora rolnego w Polsce. Ataki wymierzone w ostatnim czasie w sektor produkcji mlecznej mają podłoże wyłącznie ideologiczne. Instytut Gospodarki Rolnej pragnie wyrazić swoje oburzenie i zaniepokojenie tą i podobnymi kampaniami realizowanymi w przestrzeni publicznej. Zapewniamy jednocześnie o wsparciu dla sektora produkcji mlecznej, podkreślając naszą dumę z wyników osiąganych przez producentów mleka – czytamy w stanowisku IGR.

 

Źródło: Instytut Gospodarki Rolnej

Loading comments...
Wiadomość z kategorii:

Obserwuj nas w Google News 

i czytaj materiały szybciej niż inni

Google Icons 16 512

Dołącz teraz

POLECAMY


Copyright © CenyRolnicze 2021. All rights reserved | Polityka prywatności i plików cookies | Regulamin serwisu