Zarząd Podlaskiej Izby Rolniczej, na wniosek delegatów z Grajewa, zwrócił się do Wiktora Szmulewicza, prezesa KRIR, o podjęcie działań mających na celu łączenie środków finansowych z funduszy promocji w celu organizacji większych kampanii informacyjno-promocyjnych, które powinny być realizowane w ogólnodostępnych mediach.
- Ideą promocji powinno być dotarcie do nowych odbiorców, popularyzacja i promowanie wśród konsumentów spożycia mleka, mięsa czy ich przetworów, poprzez zwiększenie ich udziału w codziennej diecie. Promocja produktów rolnych podczas lokalnych imprez, np. w formie festynów czy pikników w małych miejscowościach, mija się z celem. Uczestnikami takich festynów są jedynie ich mieszkańcy, którzy często już maja związek z rolnictwem lub bezpośrednio są producentami żywności i nie ma potrzeby promowania wśród nich spożywania produktów rolnych – uważa Grzegorz Leszczyński, prezes Podlaskiej Izby Rolniczej.