13 lipca Senat przyjął zmianę w zapisach ustawy prawo łowieckie, która modyfikuje procedurę szacowania szkód łowieckich i ustalania wysokości odszkodowania. W składzie zespołu szacującego szkody przedstawiciela gminy zastąpi przedstawiciel wojewódzkiego ośrodka doradztwa rolniczego. Zmiany w ustawie musi jeszcze zatwierdzić swoim podpisem prezydent.
Najważniejszą z nich jest swoista reorganizacja składu zespołu szacującego szkody.W nowych rozwiązaniach w skład tego zespołu wchodzić będzie:
- przedstawiciel dzierżawcy lub zarządcy obwodu łowieckiego,
- właściciel lub posiadacz gruntów rolnych, na terenie których wystąpiła szkoda,
- przedstawiciel ośrodka doradztwa rolniczego.
Kolejną istotną zmianą jest miejsce składania zgłoszenia szkody łowieckiej. W świetle nowo wprowadzonych przepisów wniosek o oszacowanie szkody składany będzie do dzierżawcy lub zarządcy obwodu łowieckiego. Tym samym osoba reprezentująca go w procedurach szacowania będzie pełniła wiodącą rolę w pracach zespołu, co za tym idzie odpowiedzialna będzie za:
- przyjęcie zgłoszenia,
- ustalenie dogodnego terminu szacowania,
- powiadomienie stron,
- sporządzenie protokołu z czynności szacowania.
Podobnie jak we wcześniejszych przepisach, Ustawodawca w trosce o płynność procesu i jego jak najszybszą realizacje dał możliwość nie wstrzymywania szacowania ze względu na nieobecność stron, poszkodowanego lub ODR. Ciężar finansowania uczestnictwa przedstawicieli ODR wzięły na siebie Lasy Państwowe.