Ruch Młodych Farmerów nie odpuszcza tematu niewypłaconych dopłat bezpośrednich - Skala problemu jest naprawdę ogromna, jak mówi „Księgowa rolnika”, nie są to pojedyncze przypadki, lista jest naprawdę długa. Dlatego wystąpiliśmy do Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi z prośbą o wyjaśnienie sytuacji, która obecnie ma miejsce. Nie pozwolimy, by rolnicy tracili przez nieudolność rządzących i urzędników, Ministerstwa i ARIMR – zapewnia RMF.
Ruch Młodych Farmerów (RMF) zaprezentował w mediach społecznościowych pismo, które zostało wysłane do Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi. - Mamy nadzieję, że otrzymamy rzetelną odpowiedź, nieprzesiąkniętą urzędniczym bełkotem i propagandą sukcesu – czytamy w informacji RMF.
- W związku z wiadomościami jakie Ruch Młodych Farmerów otrzymuje od rolników w sprawie niewypłacenia przez ARiMR dopłat bezpośrednich. Zwracamy się z uprzejmą prośbą do MRiRW o zajęcie oficjalnego stanowiska w tej sprawie. Rolnicy skarżą się na opieszałość w wypłacie dopłat, które już dawno powinny do nich trafić. Natomiast ARiMR w tej sprawie nadal prowadzi propagandę sukcesu, nie widząc problemu. Rolnicy, którzy nie otrzymali dopłat bezpośrednich w terminie, w wielu przypadkach stoją na skraju bankructwa. Prosimy zatem o jak najszybsze zajęcie się to sprawą i zajęcie stanowiska. Mamy nadzieję, że ministerstwo tym razem będzie kierowało się dobrem rolników, których reprezentuje. Chcielibyśmy również przypomnieć, że nie są to pojedyncze przypadki, a sprawa ma charakter ogólnokrajowy – czytamy w piśmie RMF skierowanym do resortu rolnictwa.
Jak już pisaliśmy na Cenach Rolniczych, Agencja odrzuca te oskarżenia i podkreśla, że do obsłużenia zostało zaledwie 1 procent wniosków. - Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa wydała 1 240 825 decyzji w sprawie dopłat bezpośrednich w ramach kampanii 2023 (liczba rolników, którzy złożyli wnioski, to 1 242 772). Do obsłużenia pozostał niewielki odsetek wniosków - niespełna 1%. Przypadki niewydanych decyzji i niezrealizowanych płatności końcowych dotyczą m.in. trwających wyjaśnień pokontrolnych (błędów w deklaracjach, rozbieżności między danymi we wnioskach a stanem faktycznym), stanu prawnego nieruchomości zgłoszonych do dopłat (trwających postępowań spadkowych, sporów między posiadaczami a użytkownikami gruntów). Zapewniamy, że pracownicy ARiMR zaangażowani w proces obsługi często bardzo skomplikowanych spraw dokładają wszelkich starań, by spodziewane wsparcie finansowe trafiło do rolników jak najszybciej – przekonuje ARiMR.